- Detalii
- Categorie: Despre noi
- Ultima actualizare: Marți, 13 August 2024 13:34
- Accesări: 23853
Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Calarasi - (DGASPC) - a fost infiintata prin Hot. nr. 106/ 27 octombrie 2004 apartinand Consiliului Judetean Calarasi, prin comasarea Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Calarasi si Directia Judeteana de Asistenta Sociala Calarasi şi preluarea Centrului de Ingrijire şi Asistenţă din localitatea Ciocaneşti şi a Centrului de Recuperare şi Reabilitare Neuropshiatrică din localitatea Plătăreşti, prin preluarea în mod corespunzător a atribuţiilor şi funcţiilor acestora.
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi este organizată şi funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică, infiinţată în subordinea Consiliului Judeţean
CONSILIUL JUDEŢEAN CĂLĂRAŞI ANEXA 3
la Hotărârea nr. 137 din 30.07.2019
Regulamentul de organizare şi funcţionare
al Direcţiei Generale de Asistență Socială și Protecţia Copilului Călărași
Capitolul I - Dispoziţii generale
Art. 1. - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași (D.G.A.S.P.C. Călărași) este instituție publică de interes județean cu personalitate juridică, înființată în subordinea Consiliului Județean Călărași.
Art. 2. - D.G.A.S.P.C Călărași are un patrimoniu propriu, format din bunurile mobile şi imobile din dotare, procurate din fondurile puse la dispoziţie de către Consiliul Judeţean Călărași, obţinute din donaţii de la Fundaţiile cu care a încheiat contracte de colaborare şi cele provenite din alte donaţii şi sponsorizări.
Art. 3. –D.G.A.S.P.C. Călărași are calitatea de ordonator terțiar de credite, are cont în bancă şi dispune sub proprie responsabilitate de mijloacele materiale şi financiare puse la dispoziţie de Consiliul Judeţean Călărași sau provenite din alte surse.
Art. 4. - Direcția Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași are sigiliu propriu, iar corespondenţa întocmită va purta antetul: ,,Consiliul Judeţean Călărași Direcția Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași,, cu precizarea serviciului, a compartimentului şi va fi semnată de directorul executiv. Sediul Direcției Generale este în mun. Călărași, str. Bărăganului, nr.1, județul Călărași.
Art. 5. - Direcția Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași (D.G.A.S.P.C. Călărași) se află în relații de subordonare cu Consiliul Județean Călărași și este coordonata metodologic de Ministerul Muncii și Justiției Sociale.
Art. 6. - În conformitate cu prevederile art. 5 din Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, principiile care stau la baza activităţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași (D.G.A.S.P.C Călărași) sunt:
Art. 7. - Structura organizatorică, numărul de personal și bugetul, defalcat pe structuri funcționale ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială și Protecția Copilului Călărași (D.G.A.S.P.C Călărași), se aprobă prin hotărâre a Consiliului Județean Călărași, la propunerea Colegiului Director, astfel încât funcţionarea acestui serviciu să asigure îndeplinirea în mod corespunzător a atribuțiilor ce îi revin.
Art. 8. - Clauzele referitoare la contractul individual de muncă, angajarea, condițiile de muncă și salarizare a personalului Direcţiei Generale de Asistenţă Socială și Protecția Copilului Călărași (D.G.A.S.P.C Călărași), timpul de muncă și odihnă, asigurarea securității și sănătății salariaților, drepturile și obligațiile reciproce ale părților în promovarea unor relații de muncă echitabile, de natură să asigure protecția socială a salariaților, drepturile reprezentanților salariaților, calificarea, recalificarea, pregatirea și perfecționarea profesională respecta legislatia in vigoare si se regasesc in Regulamentul de Ordine Interioară al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială și Protecția Copilului Călărași (D.G.A.S.P.C. Călărași).
Art. 9. - Salarizarea personalului Direcţiei Generale de Asistenţă Socială și Protecția Copilului Călărași (D.G.A.S.P.C. Călărași) se stabilește potrivit legislației aplicabile salariaților din sectorul bugetar, respectiv personal contractual, funcționari publici și asistenti maternali, si este materializata in statul de funcții avizat, respectiv aprobat potrivit legii de Colegiul Director în funcție de numărul de personal aprobat și de resursele financiare alocate.
Art. 10. - Finanţarea Direcţiei generale se asigură din bugetul judeţean. Finanţarea serviciilor sociale şi beneficiilor de asistenţă socială se asigură din bugetul local al judeţului Calarasi, bugetul de stat, din donaţii, sponsorizări şi alte forme private de contribuţii băneşti, potrivit legii.
Art. 11. - În vederea realizării atribuţiilor prevăzute de lege, Direcţia Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași îndeplineşte, în principal, următoarele functii:
a) de strategie, prin care asigură elaborarea strategiei şi planului anual de dezvoltare a serviciilor sociale, pe care le supune spre aprobare consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti;
respectiv al sectorului municipiului Bucureşti;
Capitolul II - Atribuţii generale
Art. 12. - Direcţia Generala de Asistenţă Socială și Protecția Copilului Călărași (D.G.A.S.P.C. Călărași) îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
Art. 13. - (1) În vederea asigurării eficienţei şi transparenţei în planificarea, finanţarea şi acordarea serviciilor sociale, Direcţia Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Calarasi are următoarele obligaţii principale:
(2) Obligaţia prevăzută la alin. (1) lit. a), se realizează prin publicarea pe pagina de internet proprie sau, atunci când acest lucru nu este posibil, prin afişare la sediul instituţiei a informaţiilor privind:
Capitolul III - Organizare şi funcţionare
Art. 14. - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Calarasi se organizează ca un sistem integrat de asistenţă socială şi va cuprinde:
(1) Director Executiv;
Structura organizatorică aflată în directa subordonare a Directorului Executiv este următoarea:
(2) Director Executiv Adjunct Protecția Drepturilor Copiilor:
Structura organizatorică aflată în directa subordonare a Directorului Executiv Adjunct Protecția Drepturilor Copiilor este următoarea:
1.Compartiment evaluare copil care a savarsit fapte penale si nu raspunde penal și a copilului aflat în situații de trafic, migrație și repatriere;
2.Compartiment management de caz pentru copilul aflat în plasament familial;
- Rețea de asistenti maternali profesionisti;
- Servicii de tip rezidenţial pentru copii:
1.Casa de Tip Familial Lotus com.Ciocanesti;
2.Casa de Tip Familial Orhideea, com. Ulmu, sat Faurei ;
3.Casa de Tip Familial Floare de Colt, com. Ulmu, sat Ulmu .
- Servicii de zi pentru copii :
(3) Director Executiv Adjunct Protecția Drepturilor Persoanelor Adulte:
Structura organizatorică aflată în directa subordonare a Directorului Executiv Adjunct Protecția Drepturilor Persoanelor Adulte este următoarea:
- Servicii de tip rezidenţial pentru adulti:
Activitatile si atributiile serviciilor rezidentiale de zi sunt detaliate separat in ROF-urile specifice serviciilor sociale respective intocmite conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 867/2015.
Capitolul IV
CONDUCEREA DIRECTIEI GENERALE
Art. 15. - (1) Conducerea D.G.A.S.P.C. Călărași se asigură de directorul executiv şi de colegiul director.
(2) Directorul executiv al Direcţiei generale este ajutat de directorii executivi adjuncţi.
(3) Directorul executiv şi directorii executivi adjuncţi au calitatea de funcţionar public.
(4) Funcţiile de Directorului executiv şi Directorului executiv adjunct se ocupă în condiţiile legii.
(5) Candidaţii pentru ocuparea posturilor de Directorului executiv sau, după caz, Directorului executiv adjunct, trebuie să aibă o vechime în specialitate de cel puţin 3 ani şi să fie absolvenţi de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii, după caz:
(6) Pot participa la concursul organizat pentru ocuparea posturilor de Directorului executiv sau, după caz, Directorului executiv adjunct şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului universitar de lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute la alin. (5), cu condiţia să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.
(7) Concursul pentru ocuparea funcţiei publice de Directorului executiv sau, după caz, Directorului executiv adjunct se organizează de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, potrivit dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.
(8) Prin derogare de la prevederile art. 26 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs se numeşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, fiind constituită din:
Art. 16. - (1) Componenţa colegiului director al Direcţiei generale este stabilită prin hotărâre a consiliului judeţean. Structura este constituită din secretarul judeţului, directorul executiv, directorii executivi adjuncţi, personalul de conducere din cadrul Direcţiei generale, precum şi 3 şefi ai compartimentelor/serviciilor de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al preşedintelui consiliului judeţean. Preşedintele colegiului director este secretarul judeţului. În situaţia în care preşedintele colegiului director nu îşi poate exercita atribuţiile, acestea sunt exercitate de către directorul executiv sau, după caz, de către directorul executiv adjunct al Direcţiei generale, numit prin dispoziţie a directorului executiv. Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile colegiului director se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale.
(2) Colegiul director se intruneste in sedinta ordinara trimestrial, la convocarea directorului executiv, precum si in sedinta extraordinara, ori de cate ori este necesar, la cererea directorului executiv, a presedintelui colegiului director sau a unuia dintre directorii adjuncti.
(3) La şedinţele colegiului director pot participa, fără drept de vot, preşedintele consiliului judeţean, membrii comisiei pentru protecţia copilului, ai comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap şi alţi consilieri judeţeni precum şi alte persoane invitate de colegiul director.
(4) Colegiul director indeplineste urmatoarele atributii principale:
(5) Colegiul director îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege sau prin hotărâre a consiliului judeţean.
(6) Şedinţele colegiului director se desfăşoară în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi şi a preşedintelui. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin colegiul director adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din totalul membrilor săi.
(7) Lucrarile de secretariat ale colegiului director sunt asigurate de un secretar numit prin dispozitie a directorului executiv.
Art. 17. - Directorul executiv al Direcţiei Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași asigură conducerea executivă a acesteia şi răspunde de buna ei funcţionare în îndeplinirea sarcinilor ce îi revin. În exercitarea atribuţiilor, directorul executiv emite dispoziţii.
Art. 18. - Directorul executiv reprezintă Direcţia generală în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
Art. 19. - (1) Directorul executiv îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:
(2) Directorul executiv îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite prin hotărâre a consiliului judeţean.
(3) În absenţa directorului executiv, atribuţiile acestuia se exercită de unul dintre directorii executivi adjuncţi, desemnat prin dispoziţie a directorului executiv, în condiţiile prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale.
(4) D.G.A.S.P.C. Călărași are 2 directori executivi adjuncţi dintre care unul coordoneaza activitatea de asistenta sociala a persoanelor adulte si unul coordoneaza activitatea de asistență socială de protecție a drepturilor copiilor
(5) Directorul executiv adjunct pentru protecția drepturilor persoanelor adulte coordonează activitatea de asistență socială a persoanelor adulte, îndeplinește următoarele atribuții:
6) Directorul executiv adjunct pentru protecția drepturilor copiilor coordonează activitatea de asistenta sociala pentru protecția drepturilor copiilor, îndeplinește următoarele atribuții:
Art. 20. - (1) D.G.A.S.P.C Călărași răspunde în faţa Consiliului Judeţean pentru realizarea atribuţiilor ce-i revin în domeniul asistenței sociale și protecţiei drepturilor copilului;
(2) Răspunderea salariaţilor D.G.A.S.P.C. Călărași poate fi disciplinară, administrativă, materială sau penală, după caz.
Art. 21. - (1) Atribuţiile şi responsabilităţile compartimentelor din structura D.G.A.S.P.C. Călărași ca şi cele ale salariaţilor acesteia, sunt stabilite de normele legale in vigoare;
(2) Regulamentul de ordine interioară va fi întocmit de către conducerea Direcţiei cu consultarea salariaţilor;
(3) Regulamentul de organizare și funcționare al D.G.A.S.P.C. Călărași va fi întocmit de către conducerea Direcţiei, va fi avizat de către colegiul director al D.G.A.S.P.C. Călărași și va fi aprobat de catre Consiliul Județean Călărași.
Art. 22. - (1) Sefii de servicii au în principal următoarele atribuţii:
Capitolul V - Atribuţiile serviciilor şi compartimentelor din structura organizatorică a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Calarasi
Art. 23 - 1. SERVICIUL PENTRU DEZVOLTAREA DEPRINDERILOR DE VIAȚĂ INDEPENDENTĂ
Serviciul pentru dezvoltarea deprinderilor de viață independentă, denumit SDDVI, are drept misiune crearea, dezvoltarea și aplicarea unui ansamblu de măsuri și proceduri menite să ducă la formarea, dezvoltarea si îmbunatățirea deprinderilor de viață independentă pentru copiii şi tinerii aflati în evidența sistemului de protecție a copilului și vizează integrarea socială și ocupatională în cadrul comunităţii. Aceasta presupune asumarea unor responsabilități legate de propria lor viață, dar și sprijin care să le faciliteze integrarea socială și profesională.
Principalele funcții ale SDDVI sunt următoarele:
Elemente privind identificarea serviciului social, cadrul de organizare și funcționare, principiile, beneficiarii, activitățile, structura organizatorică și atribuțiile specifice SDDVI sunt detaliate in ROF-ul întocmit conform H.G. nr. 867/2015.
- acordă asistență juridică serviciilor din cadrul D.G.A.S.P.C Călărași;
- verifică și avizează pentru legalitate documentele întocmite la nivelul D.G.A.S.P.C Călărași;
- avizează, la cererea organelor de conducere, asupra legalităţii măsurilor ce urmează a fi luate de administraţia unităţii în desfăşurarea activităţii acesteia, precum şi asupra oricăror acte care pot angaja răspunderea patrimonială sau legală a unităţii;
- întocmeşte toate proiectele actelor cu caracter juridic, inclusiv contracte, în legătură cu activitatea unităţii și dă avizul de legalitate în legătură cu acestea;
- reprezintă în faţa instanţelor judecătoreşti, a parchetelor de pe lângă instanțele judecătorești, indiferent de natura cauzelor, interesele D.G.A.S.P.C. Călărași sau, după caz, Comisia pentru Protecția Copilului şi Comisia de Evaluare a persoanelor adulte cu handicap şi toate celelalte comisii;
- urmăreşte apariţia dispoziţiilor cu caracter normativ şi semnalează organele de conducere cu privire la sarcinile ce revin unităţii, potrivit acestor dispoziţii;
- depune diligenţele necesare pentru clarificarea situaţiei juridice a copilului, inclusiv pentru înregistrarea acestuia, în vederea identificării unei soluţii cu caracter permanent pentru protecţia copilului;
- sesizează instanţa judecătorească competentă pentru instituirea masurilor de protecție, în condiţiile legii, precum şi decăderea/repunerea din/în drepturile părinteşti;
- asigură secretariatul comisiilor specifice direcției, organe de specialitate ale consiliului județean și acordă acestora, asistenţă juridică de specialitate pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, potrivit legii;
- acordă persoanelor interesate, la cererea acestora, asistenţă juridică de specialitate.
- primește şi înregistrează corespondenţa potrivit rubricaţiei registrului general de intrare-ieşire;
- primeşte şi înregistrează cererile persoanelor care solicită, în scris, informaţii de interes public;
- distribuie serviciilor, birourilor şi compartimentelor abilitate sesizări şi petiţii primite din partea solicitanţilor, conform rezolutiei Directorului executiv;
- asigură, fără discriminare şi la cerere, înregistrarea solicitărilor în registrul de audienţe al instituţiei;
- asigură înregistrarea tuturor documentelor, de circuit intern şi extern, într-un registru general de intrări-ieşiri si realizează evaluarea iniţială a documentelor;
- organizează mapele de corespondenţă ale serviciilor, asigurând astfel distribuirea corespondenţei dinspre conducere către toate departamentele Direcţiei generale pe bază de condică de predare – primire a corespondenţei, precum şi în sens invers;
- raspunde de păstrarea si folosirea, in conditiile legii, a ştampilelor Directiei generale şi aplicarea acesteia pe semnătura conducătorului instituţiei;
- respectă normele interne de primire, înregistrare şi circulaţie a documentelor;
- asigură preluarea faxurilor / apelurilor telefonice si direcţionarea lor;
- preia legăturile telefonice şi faxurile pentru aparatul propriu;
- asigură transmiterea prin posta militară a documentelor oficiale către alte instituţii de stat;
- pregăteşte corespondenţa primită potrivit dispoziţiei conducerii;
- ridică şi transmite corespondenţa de la şi către oficiul poştal;
- răspunde de corecta gestiune a timbrelor;
- monitorizează mass-media, studiază presa locală şi naţională din ziare şi de pe internet în vederea depistării articolelor care au legătură cu domeniile de activitate ale Directiei generale şi le centralizează într-o arhivă primară;
- redactează comunicate de presă, informări de presă, invitaţii de presă şi le transmite către mass-media;
- desemnează un purtător de cuvânt care va reprezenta Direcţia generală în relaţiile cu presa în absenţa Directorului executiv. Purtătorul de cuvânt acordă interviuri;
- promovează imaginea Direcţiei generale prin realizarea de materiale de informare- prezentare: afişe, pliante, fluturaşi, prezentări power-point;
- informează personalul din cadrul Direcţiei generale şi beneficiarii sistemului despre reglementările privind dreptul la imagine şi accesul la informaţii;
- oferă suport în realizarea demersurilor necesare pentru vizitarea centrelor din cadrul instituţiei şi pentru a obţine informaţii în formă foto, video, audio si scrisă.
- asigură accesul solicitanţilor la informaţiile de interes public, din oficiu sau la cerere conform legislaţiei în vigoare;
- înregistrează toate solicitările de informaţii de interes public adresate instituţiei în baza Legii nr. 544/2001 într-un registru special, colaborează cu compartimentele din cadrul direcţiei în vederea rezolvării cererilor asigurând trimiterea răspunsului în termenul legal;
- înregistrează petiţiile în Registrul de evidenţă a Petiţiilor, cu precizarea termenului de trimitere a răspunsului şi colaborează cu compartimentele din cadrul direcţiei în vederea rezolvării solicitărilor;
- monitorizează termenele în care au fost soluţionate cererile şi petiţiile;
- îndrumă persoanele solicitante către serviciile specializate din cadrul direcţiei sau a altor instituţii publice, după caz;
- colaborează cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor la serviciile/ prestaţiile care li se cuvin, potrivit legii;
- asigură accesul la informaţiile de interes public comunicate din oficiu sau la cerere, în condiţiile legii;
- asigură buna organizare şi funcţionare a punctului de informare-documentare pentru accesul publicului la informaţiile de interes public difuzate din oficiu;
- asigură informarea internă a personalului;
- asigură informarea interinstituţională;
- - redactează răspunsul către solicitant împreună cu informaţia de interes public sau cu motivaţia întârzierii ori a respingerii solicitării, în condiţiile legii;
- transmite solicitarea către instituţiile sau autorităţile competente şi informează solicitantul despre aceasta, în cazul în care solicitarea nu se încadrează în competenţele D.G.A.S.P.C.
- ţine evidenţa răspunsurilor la cererile adresate în scris de către persoanele care solicită informaţii de interes public;
- asigură asistenţă pentru întocmirea documentaţiei prin care cetăţenii solicită eliberarea unor documente, autorizaţii, certificate sau alte tipuri de acte oficiale;
- îndrumă cetăţenii către instituţiile care au în competenţă rezolvarea problemelor ridicate;
- primeşte sugestii, reclamaţii, plângeri, direcţionându-le către compartimentele vizate şi urmăreşte transmiterea răspunsurilor în timp util;
- furnizează informaţii de larg interes cetăţenesc (acte normative, evenimente importante pentru comunicate, modul de acces la alte tipuri de servicii publice etc.);
- oferă cetăţenilor informaţii de orientare juridică, colaborând dacă este necesar cu compartimentele de specialitate ale Directiei
- întocmeşte raportul de activitate privind accesul la informaţiile de interes public, în conformitate cu prevederile legale;
- asigură primirea, evidenţa şi transmiterea spre rezolvare, la compartimentele de resort a petiţiilor cetăţenilor, precum şi a propunerilor formulate de aceştia şi ia măsuri pentru expedierea la timp a răspunsurilor, cu încadrarea în prevederile legale;
- întocmeşte, semestrial, raportul privind activitatea proprie de soluţionare a petiţiilor şi îl înaintează, spre analiză, conducerii.
- colaborează cu factorii implicaţi în activitatea mass-media din judeţ pentru o reciprocă informare în domeniu;
- informează operativ despre luările de poziţii în presă, radio sau televiziune, ori pe alte căi, ale unor organizaţii, organisme, grupuri de persoane sau persoane faţă de activitatea D.G.A.S.P.C.;
- asigură, periodic sau de fiecare dată când activitatea D.G.A.S.P.C. prezintă un interes public imediat, difuzarea de comunicate, informări de presă, organizarea de conferinţe de presă, interviuri sau briefinguri ;
- asigură evidenţa tuturor documentelor legate de activitatea mass-media.
- coordonează activitatea de implementare și monitorizare a Sistemului de Control Managerial Intern la nivelul DGASPC;
- urmareste elaborarea si aprobarea documentelor specifice Sistemului de Control Managerial Intern, a procedurilor specifice etc.;
- monitorizează și evaluează gradul de implementare a standardelor la nivelul fiecărui serviciu social care are reglementată furnizarea de servicii în baza standardelor minime de calitate;
- verifică centrele/serviciile, în vederea aplicării grilei de evaluare privind implementarea standardelor minime obligatorii de calitate;
- elaborează raportul privind îndeplinirea standardelor minime obligatorii/standardelor specifice pentru serviciile sociale oferite și îl comunică șefului de serviciu care coordonează serviciul căruia i-a fost aplicată grila de evaluare și factorilor de decizie interesați (Director executiv, Directori executivi adjuncti);
- monitorizează și evaluează îndeplinirea calității serviciilor furnizate utilizând metode și instrumente de lucru specifice (ex.chestionare aplicate beneficiarilor etc.);
- efectuează deplasări în vederea aplicării chestionarelor privind măsurarea gradului de satisfacție a beneficiarilor serviciilor sociale a căror furnizare este reglementată prin standarde minime de calitate/standarde specifice;
- elaborează raportul cu privire la modul în care serviciile sociale oferite satisfac beneficiarii din punct de vedere calitativ și comunică raportul către factorii interesați (șefii serviciilor sociale, Directorul Executiv, directorii adjuncti) în vederea îmbunătățirii calității serviciilor oferite;
- propune și susține teme de dezbatere privind calitatea serviciilor sociale, colaborând în acest sens cu directorii, cu șefii serviciilor sociale și specialiștii din cadrul acestor servicii, în vederea atingerii obiectivelor prevăzute de standardele minime obligatorii;
- indruma activitatea de pregătire a acreditării DGASPC ca furnizor de servicii sociale și acreditarea serviciilor sociale din structura DGASPC, colaborând în acest sens cu șefii serviciilor sociale respective;
- păstrează evidența privind acreditarea/licentierea serviciilor sociale și îndrumă metodologic șefii serviciilor sociale în demersurile privind procedura care trebuie urmată pentru acreditarea serviciilor sociale;
- efectuează demersurile necesare procedurii de acreditare a DGASPC, ca furnizor de servicii sociale;
- informează șefii serviciilor sociale despre modificările legislative în domeniul calității serviciilor sociale (acreditarea/licența de funcționare etc.) și documentele ce urmează a fi completate de către aceștia în vederea pregătirii dosarelor de acreditare;
- verifică modul de aplicare şi respectare a standardelor minime de calitate, a standardelor de cost în unităţile de asistenţă socială din subordinea Direcţiei generale şi modul de implementare a Strategiilor naţionale şi judeţene privind asistenţa socială şi a Planului anual de acţiune al Direcţiei generale;
- întocmește rapoarte de evaluare cu recomandări de îmbunătățire a activității serviciilor sociale în vederea creșterii calității serviciilor sociale furnizate beneficiarilor;
- asigură comunicarea, pe orizontală și pe verticală, cu serviciile sociale din aparatul propriu și cu centrele din subordinea Directiei generale cu privire la rezultatele evaluării;
- participă în comisii mixte, pe baza tematicii stabilite de conducere, în vederea verificării gradului de aplicabilitate a standardelor minime obligatorii;
- elaborează/actualizează Normele metodologice proprii privind exercitarea activităţii de audit public intern specifice Directiei generale şi, după aprobarea acestora de către directorul general al Directiei generale, le transmite la Consiliul Judeţean Călărași pentru avizare în termen de 90 de zile lucrătoare de la data luării deciziei de elaborare/actualizare a normelor proprii de către Directia generala;
- elaborează proiectul planului multianual de audit public intern pe o perioadă de 3 ani şi, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern.
- efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Directiei generale sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
- asigură supervizarea misiunilor de audit public intern;
- efectueaza demersurile, trimestrial, pentru informarea Consiliul Judeţean Călărași despre recomandările formulate, însoţite de documentaţia relevantă, în maximum 5 zile calendaristice de la încheierea trimestrului;
- raportează periodic la U.C.A.A.P.I., la solicitarea acestora, prin Compartimentul Audit public intern din cadrul Consiliului Judeţean Călărași, asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor;
- elaborează Raportul anual al activităţii de audit public intern care prezintă modul de realizare a obiectivelor şi îl transmite, după aprobarea acestuia la Consiliul Judeţean Călărași, până la data de 15 ianuarie a anului următor, pentru anul încheiat.
- raportează imediat Directorului executiv al Directiei generale iregularităţile sau posibilele prejudicii identificate în realizarea misiunilor de audit public intern, în termen de 3 zile lucrătoare de la constatare;
- comunică semestrial Directorului executiv, care a aprobat misiunea de audit, recomandările neimplementate;
- elaborează Programul de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele auditului intern, care să permită un control continuu al eficacităţii acestuia;
- elaborează Planul anual de pregătire profesională continuă pe care îl transmite Directorului executiv pentru analiză şi aprobare, pentru compartimentul audit;
- păstrează şi arhivează documentele create la nivelul Compartimentului Audit;
- indeplineşte alte atribuţii prevăzute de lege, pe linia auditului public intern;
- respectă normele, instrucţiunile, Codul de conduită a funcţionarilor publici, precum şi Codul privind conduita etică a auditorului intern.
- prin responsabilii de caz desemnati preia dosarul copilului de la managerul de caz care a stabilit adopția internă, ca finalitate a planului individualizat de protecție, pentru luarea în evidență a cazului și inițierea demersurilor vizând deschiderea procedurii adopței;
- introduce în RNA a datelor referitoare la copil și familie urmărind actualizarea permanentă a datelor în funcție de evoluția cazului in procesul adopției și crearea de profile pentru copiii greu adoptabili cu respectarea reperelor legale, familiile atestate în vederea adopției având acces la acest profil public ori de câte ori doresc sau sunt invitate de specialiștii compartimentului adopții;
- consiliează parinții biologici, tutorele, în vederea acordării consimțământului pentru deschiderea procedurii adopției interne a copilului în fața instanței de judecată;
- informarea și consilierea copilului cu vârsta de peste 10 ani, ținând cont de vârsta și maturitatea sa în vederea acordării consimțământului în cunoștință de cauză cu privire la efectele adopției sale, întocmindu-se un raport în acest sens care se depune în instanța;
- întocmește raportul de informare și consiliere a parinților firești, tutorelui după caz în conformitate cu prevederile legale în vigoare, pe care îl înaintează instanței de judecată;
- întocmește dosarul de deschiderea adopției interne și îl inaintează instanței de judecată prin consilierul juridic al compartimentului de adopții si postadopții;
- identifică, evaluează, selectează și pregătește familii potențial apte să adopte și propune eliberarea atestatului de familie aptă să adopte în conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2004 privind Procedura adopției - modificată și completată ulterior prin Legea nr. 57/2016 și Hotărârea Guvernului nr. 579/12.08.2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopției) și a normelor de aplicare a legii;
- evaluează persoana/familia adoptatoare în baza unui proces de identificare a abilităților parentale, analizând garanțiile morale și condițiile materiale, și îi pregatește pentru asumarea în cunostință de cauză a rolului de părinte respectând tematica aprobată prin legislația specifică;
- pregăteşte integrarea copilului în familia adoptivă;
- realizează matching-ul (potrivirea) copil – familie/persoană adoptatoare;
- informează şi consiliază familia naturală a copilului cu privire la efectele şi consecinţele adopţiei;
- sprijină familiile/persoanele atestate ca fiind apte să adopte pentru a le fi încredinţaţi copii în vederea adopţiei şi face propuneri instanţei;
- acordă asistenţă familiilor sau persoanelor care au primit copii în încredinţare în vederea adopţiei pentru asigurarea dezvoltării armonioase a acestora;
- supraveghează aceste familii sau persoane pe perioada încredinţării copilului în vederea adopţiei, în condiţiile legii;
- pregătește și consiliază persoana/familia pentru asumarea rolului de părinte/părinți;
- sesizează instanța de judecată, prin consilierul juridic pentru incredințarea copilului în vederea adopției, pe o perioadă de minim 90 de zile depunând în acest sens pe rolul instanței un raport de potrivire între copil și familie;
- întocmește rapoarte de monitorizare bilunare pe perioada încredințării copilului în vederea adopției;
- sesizează instanța de judecată prin consilierul juridic pentru încuviințarea în vederea adopției prin depunerea în instanță a unui raport final referitor la evolutia relațiilor dintre copil și adoptatori;
- întocmește rapoarte de monitorizare trimestriale post-adopție după încuviințarea în vederea adopției din momentul când sentința a rămas definitivă și irevocabilă pe o perioadă de minim 2 ani;
- furnizează și asigură accesul copilului și familiei la servicii post-adopție în funcție de nevoile identificate, precum și organizarea de grupuri suport pentru familiile care au adoptat în conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopției și a normelor metodolice de aplicare a legii.
- organizează campanii de promovare a adopției interne în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2004 privind regimul juridic al adopției;
- asigură şi răspunde de buna organizare şi desfăşurare a activităţii financiar-contabile în conformitate cu dispoziţiile legale;
- organizează şi răspunde de înregistrarea documentelor financiar contabile în mod cronologic și sistematic, de întocmirea balanţelor de verificare şi bilanţurilor trimestriale şi anuale;
- organizează şi conduce controlul financiar preventiv;
- participă la organizarea sistemului informaţional al unităţii prin folosirea eficientă a datelor contabile;
- asigură îndeplinirea în conformitate cu dispoziţiile legale a obligaţiilor unităţii către bugetul statului si terţi;
- asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor contabile.
- asigură conducerea sistemului financiar în concordanță cu legislația în vigoare;
- asigură întocmirea și acordarea drepturilor salariale ale angajaților instituției în conformitate cu dispozițiile legale;
- asigură corelarea între activitatea sa și cea a centrelor în vederea desfășurării activității centrelor în derularea activității de aprovizionare și corelare cu necesarul de credite bugetare;
- întocmește împreuna cu celelate servicii bugetul pe programe al instituției ținand cont de legislația în vigoare, de prioritățile de finanțare precum și prevederile din standarde;
- asigură defalcarea pe centre a creditelor bugetare în funcție de necesități, încadrarea în creditele bugetare, repartizarea pe trimestre, luni și în conformitate cu clasificația bugetară;
- urmărește dacă virările de credite nu contravin Legii finanțelor publice, legile bugetare anuale sau legilor de rectificare;
- urmărește existența de justificări, detalieri și necesități privind execuția până la finele anului bugetar a capitalului și/sau subdiviziunii clasificației bugetare de la care se disponibilizează, respectiv a capitalului și/sau subdiviziunii clasificației bugetare la care se suplimentează prevederile bugetare;
- urmărește existența creditelor bugerare, rezervarea creditelor prin angajament bugetar la nivelul angajamentului legal.
- întocmirea necesarului pentru fiecare centru și serviciu din subordinea direcției;
- corelarea planului anual de achiziții cu prevederile bugetare anuale pe articole și alineate;
- urmărește dacă achiziția publică este prevăzută în programul anual;
- asigură recepția și urmărirea înregistrării patrimoniului tuturor centrelor din subordinea instituției;
- urmărește respectarea prevederilor legale la desfășurarea procedurii de transmitere fără plată a bunurilor din patrimoniu;
- asigură urmarirea integrității patrimoniului instituției, corecta gestionare, depozitare și conservare a mijloacelor fixe, obiecte de inventar;
- efectuează toate operaţiunile financiar-contabile pentru investiţiile proprii (fişe contabile, decontări, relaţii cu banca, evidenţe contabile, balanţe, bilanţ, etc.);
- întocmeşte dările de seama statistice lunare, trimestriale şi anuale pentru activitatea de investiţii;
- întocmirea documentațiilor privind miscările patrimoniale în conformitate cu legislația în vigoare;
- întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorităţii contractante în SEAP sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
- elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale autorităţii contractante, strategia de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice;
- elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire şi a documentelor-suport, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs, pe baza necesităţilor transmise de compartimentele de specialitate;
- îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, în conformitate cu prevederile legale;
- estimează valoarea fiecarui contract de achiziție publică și propune procedura de achiziție aplicabilă pe care o aplica și o finalizează;
- constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
- asigură întocmirea documentației pentru elaborarea și prezentarea ofertei;
- asigură obținerea unui exemplar al documentației pentru elaborarea și prezentarea ofertei de către orice furnizor, executant sau prestator care a înaintat o solicitare în acest sens sau i s-a transmis o invitație de participare;
- solutionează contestațiile depuse de participanții la procedura de achiziție conform prevederilor legale;
- comunică în scris participanților la atribuirea unui contract de achiziție prin una din procedurile stabilite prin lege, rezultatul stabilit de comisie, a ofertelor câștigătoare cât și a celor necâștigatoare sau respinse la selectare din diverse motive stabilite de prevederile legale;
- centralizează datele în vederea întocmirii caietelor de sarcini;
- iniţiează şi derulează procedurile de achiziții şi întocmește documentaţia necesară pentru licitații, verificarea bonităţii ofertanţilor înscrişi şi încheierea contractelor potrivit legii;
- asigură arhivarea documentelor conform legislasției în vigoare;
- coordonează activităţile de investiţii şi achiziţii publice;
- urmăreşte respectarea principiilor şi procedurilor legale pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică;
- organizează evaluările de ofertă şi licitaţiile privind achiziţiile publice de lucrări, produse şi servicii;
- organizează desfăşurarea procedurii de licitaţie privind asigurarea de service la aparatura şi utilajele din dotarea Directiei generale şi a centrelor de plasament;
- întocmeşte documentaţia tehnico-economică în vederea achiziţiilor publice;
- asigură condiţiile ca orice furnizor de produse, executant de lucrări sau prestator de servicii să aibă dreptul de a deveni în condiţiile legii, contractant;
- asigură eficienţa utilizării fondurilor publice prin aplicarea sistemului concurenţial şi a criteriilor economice pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică;
- asigură transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor abilitaţi a informaţilor referitoare la aplicarea procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică;
- asigură confidenţialitatea, respectiv garantarea protejării secretului comercial şi proprietăţii intelectuale a ofertantului;
- organizează sistemul de monitorizare a programului de achiziţii publice şi programului de investiţii publice;
- coordonează întocmirea listei de investiţii şi a programului anual de achiziţii publice care se supun aprobării odată cu bugetul anual;
- întocmeşte dosarul achiziţiei publice atribuit de DGASPC Călărași pe toată durata în care contractul produce efecte juridice;
- întocmeşte planul anual de investiţii şi achiziţii și strategia anuală a achizițiilor publice;
- asigură elaborarea procedurilor de lucru specifice;
- asigură schimbul permanent de date cu serviciile și centrele din subordinea direcției generale și cu direcțiile de resort;
- întocmeşte şi transmite raportările periodice cu privire la achiziţiile şi investiţiile publice;
- se îngrijeşte de buna dotare a DGASPC Călărași, de depozitarea, evidenţa şi folosirea acestor bunuri, intervenind ori de câte ori este nevoie pentru stoparea risipei şi prevenirea producerii pagubelor;
- îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de conducerea instituţiei, în limitele competenţelor legale.
- asigură evidenţa autovehiculelor, a rulajului anvelopelor, a pieselor de schimb, a consumului normat şi efectiv de carburanti şi lubrifianti, a kilometrilor parcurși echivalenți conform legislaţiei în vigoare;
- asigură cu mijloacele proprii auto de la toate centrele de plasament, transportul copiilor în interesul acestora cât şi transportul alimentelor şi altele necesare pentru fiecare centru în parte;
- asigură înmatricularea autoturismelor din dotare;
- participă la întocmirea notei de constatare privind reparaţiile curente sau capitale la autoturismele Directiei generale;
- întocmeşte lunar fisele zilnice de activitate corelate cu foile de parcurs eliberate zilnic;
- ia măsuri pentru înscrierea în consumurile lunare de combustibil pentru a nu se depăşi cotele alocate;
- urmăreşte parcarea autoturismelor la sediul unităţii pe timpul staţionării acestora;
- verifică modul de exploatare şi întreţinere a autoturismelor;
- supraveghează şi controlează desfăşurarea operaţiunilor de transport la nivelul Directiei generale, astfel încât acestea să se efectueze în conformitate cu reglementarile prevederilor naţionale şi internaţionale în vigoare în condiţii de deplină siguranţă şi de protecţia mediului;
- urmăreşte respectarea contractelor de achiziţii încheiate;
- asigură gestionarea patrimoniului cu respectarea legislaţiei în vigoare;
- pregăteşte corespondenţa primită potrivit dispoziţiei conducerii;
- participă în comisia de inventariere și casare a mijloacelor fixe;
- asigură pastrarea şi arhivarea documentelor preluate de la structurile din cadrul Directiei generale;
- participă la efectuarea de expertize tehnice privind execuţia unor obiective aflate în patrimoniul Directiei generale;
- verifică din punct de vedere tehnic şi calitativ comportarea în timp a obiectivelor ce se află în perioada de garanţie;
- participă în comisiile de recepţie desemnate de conducerea Directiei generale;
- face demersurile necesare obţinerii tuturor autorizaţiilor şi avizelor necesare execuţiei lucrărilor, la începerea fiecărei lucrări;
- asigură igienizarea, întreţinerea curăţeniei clădirii şi a curţii interioare a Directiei generale;
- asigură întreţinerea clădirii, instalaţiilor şi inventarului unităţii;
- asigură efectuarea unor lucrări de întreţinere şi reparaţii funcţie de competenţe şi dotare;
- verifică lucrările de reparaţii executate în regie proprie;
- asigură buna desfăşurare a serviciului de pază a unităţii;
- organizează şi răspunde de conducerea operativă a activităţii adminstrative şi de protocol;
- asigură gestionarea materialelor, rechizitelor şi a carburanţilor;
- răspunde de buna funcţionare a parcului auto;
- organizează şi asigură accesul persoanelor în sediul institutiei cu respectarea normelor legale (paza si securitate);
- asigură aplicarea normelor generale de protecţie a muncii pentru personalul instituției;
- răspunde de normele de prevenire şi stingere a incendiilor în incinta instituției;
- asigură aplicarea normelor specifice de securitate a muncii si supraveghează activitatea de transport rutier de persoane si marfuri.
11.1 Compartiment monitorizare
11.2 Compartiment strategii, programe, proiecte
11.3 Compartiment secretariat comisie minori
11.4 Compartiment intervenție urgentă în situații de abuz, neglijare și telefonul copilului
11.5 Compartiment contracepție, prevenire abandon în perioada preconceptivă
- identificarea femeilor/cuplurilor aparținând categoriilor sociale defavorizate care au nevoie de servicii de planificare familială;
12.1. Compartiment evaluare complexă si consiliere a copilului
12.2. Compartiment management de caz pentru copilul aflat în sistem rezidențial
- identifică copii aflați în dificultate care necesită protecție de tip rezidențial, evaluând în prealabil condițiile oferite de familie/reprezentanți legali și situația de risc în care se află;
- stabilirea criteriilor de eligibilitate pentru accesul clienţilor la serviciile pe care le oferă (criterii de admitere), precum şi a metodologiilor şi procedurilor de lucru caracteristice fiecărui tip de serviciu;
- revizuirea criteriilor de eligibilitate în funcţie de nevoile comunităţii, dinamica serviciilor, apariţia modificărilor legislative în domeniu şi propunerile făcute de către personalul de specialitate;
- realizarea evaluărilor şi propunerea de instituire a măsurilor de protecție, pentru cazurile repartizate Compartimentului;
- evaluarea comprehensivă şi multidimensională a situaţiei copilului în context sociofamilial, întocmirea rapoartelor de vizită şi a rapoartelor de evaluare detaliată;
- elaborarea planului individualizat de protecţie, cu implicarea activă a copilului şi familiei sale sau a altui reprezentant legal precum si a specialistilor din cadrul echipei pluridisciplinare;
- prezentarea Comisiei pentru Protecţia Copilului a planului individualizat de protecţie, odată cu raportul de anchetă socială, în vederea instituirii măsurilor de protecție;
- instrumentează și înaintează către CPC sau instanța de judecatorească dosarele copiilor/tinerilor aflați în evidentele SR cu respectarea SMO privind managementul de caz și prevederile Legii nr. 272/2004 cu modificările ulterioare;
- încheierea contractului cu familia/reprezentantul legal în vederea furnizării serviciilor şi a intervenţiilor cuprinse în planul individualizat de protecţie;
- aplică metoda managementului de caz în monitorizarea cazurilor aflate în evidența respectând standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecției drepturilor copilului conform Ordinului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului nr. 288/2006;
- monitorizarea realizării planului individualizat de protecţie, respectiv progreselor care se înregistrează în soluţionarea situaţiei copilului;
- reevaluarea situaţiei copilului o dată la 3 luni sau de câte ori este nevoie, precum şi revizuirea planului individualizat de protecţie dacă acest lucru este necesar;
- reevaluarea situaţiei copilului/tînărului cu dizabilităţi, din punct de vedere al incadrării în grad de handicap şi al orientării scolare/profesionale, întocmirea documentatiei necesare în acest sens;
- colaborarea cu celelalte compartimente din cadrul instituţiei, în vederea instrumentării cazurilor repartizate;
- închiderea cazului şi monitorizarea post-servicii pe o perioadă de cel puţin 6 luni de la încheierea implementării planului individualizat de protecţie în colaborare cu autorităţile locale din comunitatea în care locuieşte familia cu copilul;
- informează familia acolo unde este posibil despre conținutul planului individualizat de protecţie precum si alte persoane interesate : copilul, famila/persoana unde se află în plasament copilul;
- evaluează situaţia familiei copilului în vederea atingerii finalităţii PIP si PIS (reintegrare în familie, adopţia internă sau integrare socio –profesională);
- asigură, în condiţiile legii, menţinerea relaţiilor copilului cu familia sau cu orice alte persoane relevante pentru viața copilului; află şi susţine opinia copilului şi - acolo unde este posibil - i se acordă prioritate în luarea deciziilor referitoare la menţinerea relaţiilor; tine evidența întalnirilor/vizitelor şi consemnează impactul acestora asupra copilului; se asigură ca fiecare copil este înscris la un medic de familie şi are acces la o îngrijire medicală corespunzătoare, inclusiv consiliere şi terapie, îngrijire stomatologică şi oftalmologică, un regim alimentar adecvat şi informaţii despre un mod de viață sănătos.
- crearea bazei de date proprii privind copii aflați în sistemul de protecție;
- participă la elaborarea procedurilor de lucru specifice;
- se asigură dacă sunt respectate drepturile copilului aflat în dificultate în cadrul centrelor de plasament sau a celorlalte organizații autorizate care au ca obiect de activitate protecția copilului;
- acționează în sensul aplicării strategiei guvernamentale privind protecția copilului;
13.1 Compartimentul management de caz pentru copilul aflat în plasament familial.
13.2. Compartimentul evaluare copil care a săvârșit fapte penale și nu răspunde penal și a copilului aflat în situații de trafic, migrație și repatriere
- instrumentează cazurile copiilor care au săvârșit o faptă penală prevazută de legea penală, dar care nu răspund penal;
- propune măsurile prevăzute în legislația specifică privind serviciile specializate destinate copilului care a săvârșit o faptă penală și nu răspund penal:
* instituirea măsurii supravegherii specializate, care constă în menținerea copilului în familia sa sub condiția respectării de catre acesta a unor obligații cum ar fi frecventarea cursurilor școlare, utilizarea unor servicii de zi, urmărea unor tratamente medicale, consiliere sau psihoterapie, interzicerea de a frecventa anumite locuri sau de a avea legături cu anumite familii;
* instituirea plasamentului copilului în familia lărgită sau substitutivă când nu este posibilă menținerea copilului în propria familie;
* plasamentul copilului într-un serviciu de tip rezidențial specializat în cazul în care fapta săvârșită prezintă un grad ridicat de pericol social;
- previne și combate acțiunile și comportamentele deviante ale copiilor;
- contribuie la educarea copiilor în spiritul respectului față de lege și față de valorile morale, în spiritul toleranței, demnității și solidarității ;
- participă la sprijinirea copiilor în evoluția spre o viață normală, responsabilă și corecta;
- sprijină reintegrarea scolară, familială și socială a copilului ;
- oferă consiliere și sprijin copiilor care au săvârșit o faptă penală și nu răspund penal, precum și familiilor acestora pentru a nu mai săvârși astfel de infracțiuni ;
- colaborează cu poliția, parchetul, serviciile de reintegrare socială, supraveghere și protecția victimelor și inspectoratul școlar în vederea reintegrării copilului ;
- asigură suport psihologic pentru minorii audiați la sediile posturilor locale de poliție, IPJ, parchet precum și în instanță ;
- acordă suport psihologic și social pentru minorii și tinerii victime ale traficului de persoane având drept scop depășirea traumelor și reinserția lor socială ;
- instrumentează cazurile minorilor găsiți neinsoțiți pe teritoriul altui stat în baza prevederilor legale specifice și metodologiei de repatriere a copiilor români neinsoțiți;
- asigură măsurile de protecție specială adecvate copiilor repatriați în baza evaluării psihosociale, a planului de repatriere și reinserție socială a acestora.
- prin rețeaua de asistenți maternali profesioniști (AMP), serviciul are misiunea de a asigura, pentru o perioadă determinată de timp, la domiciliul acestora, creşterea şi îngrijirea copiilor separaţi temporar sau definitiv de părinţii lor.
- instrumentează toate sesizările referitoare la copii care necesită protecţie prin îngrijirea lor de către un AMP, identificând în funcţie de nevoile fiecărui copil, asistentul maternal potrivit;
- aplică metoda managementului de caz în instrumentarea şi monitorizarea cazurilor aflate în evidenţă respectând standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului, conform Ordinului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului nr. 288/2006;
- identifică, pregateşte şi evaluează capacitatea solicitanţilor în vederea atestării ca AMP, monitorizează activitatea AMP şi asigură acestora servicii de consiliere;
- prezintă Comisiei pentru Protecţia Copilului evaluarea anuală a activităţii asistentului maternal, rapoarte privind menţinerea, reînnoirea, suspendarea sau retragerea atestatului de asistent maternal şi rapoarte trimestriale referitoare la evoluţia copiilor plasaţi la AMP;
- întocmeşte convenţia de plasament;
- identifică nevoile de pregătire şi potenţialul fiecărui AMP;
- asigură copilului intervenţii specifice multidisciplinare, coordonează procesul de potrivire cu asistentul maternal, urmareşte evoluţia copilului în perioada de acomodare cu familia AMP;
- întocmeşte rapoarte de vizită/ monitorizare consemnând evoluţia copiilor aflaţi în plasament la AMP;
- formulează propuneri pentru menţinerea/înlocuirea/încetarea plasamentului, după reevaluarea împrejurărilor care au stat la baza măsurii de protecţie specială;
- pregăteşte şi desfăşoară activităţi specifice în vederea menţinerii legăturii copilului cu familia naturală/extinsă sau cu orice persoane relevante pentru viaţa copilului; asigură confidenţialitatea informaţiilor şi urmăreşte protejarea copilului faţă de orice formă de abuz, neglijare si exploatare;
- întocmeşte, completează şi revizuieşte, la intervale regulate de timp, planul individualizat de protecţie al copilului;
- intervine punctual prin activităţi de susţinere / consiliere a copilului în vederea depăşirii situaţiilor dificile şi înţelegerii caracterului temporar al măsurii de protecţie;
- asigură pregătirea copilului pentru reintegrarea familială/adopţie oferind informaţii, suport şi consiliere psihologică.
Elemente privind identificarea serviciului social, cadrul de organizare si functionare, principiile, beneficiarii, activitatile, structura organizatorica si atributiile specifice serviciului sunt detaliate in ROF-ul intocmit conform HG. nr. 867/2015.
15.1 Compartimentul evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap
- Efectuează evaluarea/reevaluarea complexă a persoanelor care solicită încadrarea în grad de handicap, domiciliate în județul Călărași, la sediul propriu sau la domiciliul persoanei;
- Întocmeşte raportul de evaluare complexă pentru fiecare persoană evaluată şi propune încadrarea/neîncadrarea, respectiv menţinerea încadrării în grad şi tip de handicap a unei persoane;
- Recomandă sau nu încadrarea, respectiv menţinerea în grad de handicap a unei persoane, precum şi programul individual de reabilitare şi integrare socială a acesteia
- Stabileşte orientarea profesională a adultului cu handicap, după caz (la solicitare);
-Transmite Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, prin Compartimentul Secretariat Comisie de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, dosarele persoanelor care au fost evaluate în vederea încadrării în grad de handicap;
- Evaluează persoanele cu handicap şi propune Comisiei de evaluare, acordarea măsurii de protecţie corespunzătoare;
-Transmite Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, prin Compartimentul Secretariat Comisie de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, dosarele persoanelor cu handicap pentru care s-a propus o măsură de protecţie;
- Evaluează îndeplinirea condiţiilor necesare pentru atestare ca asistent personal profesionist;
- Asigură realizarea demersurilor privind reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, la solicitarea conducerii DGASPC, a Comisiei superioare de încadrare în grad de handicap sau a organelor de control care in urma verificarilor efectuate solicita acest lucru;
- Realizează activităţi de informare despre drepturile şi obligaţiile persoanelor cu handicap;
- Colaborează cu celelalte servicii/compartimente din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor serviciului;
- Soluționează petițiile primite din partea petenților în limitele competenței cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
15.2.Compartiment asistenta sociala persoane adulte cu handicap, management de caz și monitorizare servicii sociale;
- Completeaza evaluarea situatiei socio-economice a persoanei adulte cu handicap aflate in nevoie, a nevoilor si resurselor acesteia;
- Asigura furnizarea de informatii si servicii adecvate in vederea refacerii si dezvoltarii capacitatilor individuale si ale celor familiale necesare pentru a depasi cu forte proprii situatiile de dificultate, dupa epuizarea masurilor prevazute in planul individualizat privind masurile de asistenta sociala;
- Asigura masurile necesare pentru protectia in regim de urgenta a persoanei adulte cu handicap aflate in nevoie, prin organizarea si asigurarea functionarii in structura proprie a unor centre specializate;
- Aplica metoda managementului de caz in monitorizarea cazurilor aflate in evidenta;
- Asigurarea managementului de caz ca metodă de coordonare şi integrare a tuturor activităţilor destinate grupurilor vulnerabile, de organizare şi gestionare a măsurilor de asistenţă socială specifice, realizate de către asistenţii sociali şi/sau diferiţi specialişti, în acord cu obiectivele stabilite în planurile de intervenţie;
- asigurarea procesului de acordare a serviciilor sociale care va cuprinde următoarele etape obligatorii:
- Elaborarea procedurilor de lucru specifice compartimentului.
- Urmareste realizarea masurilor de protectie a familiilor si persoanelor singure aflate in dificultate temporara;
- Acorda persoanei adulte cu handicap asistenta si sprijin pentru exercitarea dreptului sau la exprimarea libera a opiniei;
- Verifica si reevalueaza trimestrial si ori de cate ori este cazul modul de ingrijire a persoanei adulte in nevoie pentru care s-a instituit o masura de asistenta sociala intr-o institutie, in vederea mentinerii, modificarii sau revocarii masurii stabilite;
- Colaboreaza cu autoritatile administratiei publice locale pentru sprijinirea familiilor persoanelor adulte cu handicap aflate in nevoie, prin servicii de consiliere si alte sevicii;
- Depune diligente pentru clarificarea situatiei juridice a persoanei adulte cu handicap aflate in nevoie, inclusiv pentru inregistrarea tardiva a nasterii acesteia;
- Stabileste masuri de prevenire a situatiilor de marginalizare si excludere sociala, de imbunatatire a accesului persoanelor cu handicap la servicii de asistenta medicala, asistenta sociala, cultura si educatie;
-Colaboreaza cu autoritatile si organismele cu atributii in domeniul integrarii/reintegrarii socio-profesionale a persoanelor adulte cu handicap aflate in nevoie, pentru realizarea masurilor de protectie si sprijin al acestora;
- Identifica si propune masuri de eradicare a cazurilor grave de discriminare si excluziune sociala a persoanelor cu handicap;
- Preia sesizarile privind semnalizarea cazurilor de urgenta: abuz, neglijare, trafic, migratie, etc., a persoanelor adulte cu handicap si propune masuri de interventie specializate adecvate nevoilor identificate ale persoanei respective;
- Evalueaza si monitorizeaza aplicarea masurilor de asistenta sociala de care beneficiaza persoana, precum si respectarea drepturilor acesteia;
- Sintetizeaza informatiile necesare stabilirii prioritatilor de actiune in domeniul protectiei persoanei cu handicap si a masurilor concrete de interventie pentru promovarea incluziunii sociale a familiilor/persoanelor defavorizate;
- Sprijina si dezvolta un sistem de informare si de consultanta accesibil persoanelor adulte cu handicap, in vederea exercitarii tuturor drepturilor prevazute de actele normative in vigoare;
- Dezvolta parteneriate si colaboreaza cu organizatii neguvernamentale si cu alti reprezentanti ai societatii civile in vederea acordarii si diversificarii serviciilor destinate persoanelor adulte cu handicap;
- Elaboreaza strategia judeteana in domeniu, proiectele si programele necesare implementarii acesteia in acord cu strategia nationala, standardele minime de calitate si nevoile specifice comunitatii;
- Colaboreaza cu ONG, institutii publice si private care desfasoara activitati in domeniul protectiei persoanei cu handicap in vederea elaborarii de proiecte si programe specifice si a popularizarii noilor directii de actiune in aria respectarii si promovarii drepturilor persoanei adulte cu handicap, a importantei respectarii acestor drepturi;
- centralizeaza si monitorizeaza informaţiile despre dinamica numărului persoanelor cu handicap aflate in centre rezidentiale de stat;
- colaborează pe bază de protocoale sau convenţii cu celelalte direcţii generale, precum şi cu alte instituţii publice din unitatea administrativ-teritorială, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, conform legii;
- îndeplinirea a oricăror alte atribuţii stabilite de conducerea Directiei generale
15.3. Compartimentul evidență prestații sociale
- Primeşte solicitările de acordare a prestaţiilor sociale şi a facilităţilor pentru persoanele cu handicap si dupa caz insotitorilor/ asitentilor personali şi asigură consilierea acestora în vederea obţinerii tuturor drepturilor care li se cuvin în virtutea reglementărilor legale în vigoare;
- intocmeste decizia de stabilire a dreptului, de modificarea acestuia, suspendare, precum şi de încetare acordarea drepturilor cuvenite persoanelor cu handicap, dupa caz insotitorilor(nevazator) în baza documentului care atestă încadrarea în grad de handicap, conform legii , precum si acordarea facilitatilor aferente gradului de handicap pentru persoanele cu handicap dar si asistentilor personali/insotitorilor acestora;
- Sesizeaza si verifica situatiile sau cicumstantele de natura sa influenteze acordarea drepturilor si facilitatilor prevazute de lege persoanelor cu handicap in conformitate cu conventiile de colaborare/protocoale incheiate cu alte institutii in vederea acordării/sistarii drepturilor în condiţii legale;
- Verifică lunar situaţia persoanelor decedate in baza situatiei transmise de catre D.E.P.A.B.D. prin Biroul Judetean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor Calarasi in baza unui protocol incheiat.
- Întocmeşte referate cu privire la drepturile şi facilităţile persoanelor cu handicap, ale asistenţilor personali şi însoţitorilor (ex: acordare, sistare, suspendare, respingere);
- Întocmeşte o evidenţă strictă a persoanelor cu handicap care beneficiază de drepturi şi/sau facilităţi, inclusiv prin introducerea acestora în programul computerizat de evidenţă - D-Smart;
- Întocmeşte dispoziţii de acordare/modificare/suspendare/incetare cu privire la drepturile persoanelor cu handicap, însoţitorilor (persoane cu handicap vizual);
- Pentru efectuarea plăţii prestaţiilor sociale, până la data de 3 a fiecărei luni pentru luna anterioară, transmite agenţiei teritoriale (AJPIS) Situaţia centralizatoare cu titularii prestaţiilor sociale şi sumele de plată, stabilite conform art. 58 din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare prestaţie în parte.
- Încără in sistemul informatic integrat al Agenţiei Naţionale de Plăţi şi Inspecţie Socială, Situaţia centralizatoare cu titularii prestaţiilor sociale şi sumele de plată conform prevederilor HG 1019/2018.
- Verifică lunar in baza situația biletelor de transport interurban gratuit folosite de către persoanele cu handicap în luna anterioară în vederea efectuării decontului de către Serviciul Financiar Contabil al facturilor emise de catre prestatorii de servicii cu care DGASPC Călărași are încheiate convenții;
- Eliberează beneficiarilor adeverinţe cu privire la drepturile şi facilităţile de care beneficiază, la cererea acestora;
- Întocmeşte rapoarte/ situaţii la solicitarea Serviciului Monitorizare, a conducerii institutiei, organelor de control sau a instituțiilor în subordinea cărora functionează DGASPC Călărași ;
- Efectuează verificări ale persoanelor cu handicap, în baza informatică a instituţiei, la solicitarea furnizorilor de servicii;
- Centralizeaza informatii necesare intocmirii rapoartelor ’’N’’ pentru persoanele cu handicap neinstitutionalizate (copii si adulti), a rapoartelor ’’I’’ pentru persoanele cu handicap institutionalizate (copii si adulti) in cadrul sistemului de protectie coordonat metodologic de ANPD si in afara sistemului de protectie coordonat metodologic de ANPD precum si intocmirea acestora trimestrial si semestrial sau ori de cate ori este nevoie, intocmește listele cu persoanele cu handicap aflate in evidenta beneficiare ale PEAD si centralizeaza si sintetizeaza informatii privitoare la acordarea prestatiilor sociale (drepturi acordate, persoane in evidenta) persoanelor cu handicap(copii si adulti) si a facilitatilor prevazute de Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap .
- Soluţionează petiţiile primite din partea petenţilor, în limită competenţei;
- Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Călărași în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin;
15.4. Compartimentul secretariat comisie de evaluare a persoanelor cu handicap adulte
- În relaţia cu serviciul de evaluare complexă, secretariatul comisiei înregistrează în registrul propriu de evidenţă dosarele persoanelor cu handicap solicitante, după realizarea evaluării de către serviciul de evaluare complexă.
- În relaţia cu comisia de evaluare, secretariatul îndeplineşte următoarele atribuţii:
- În relaţia cu persoanele care solicită încadrarea în grad de handicap, secretariatul transmite persoanei cu handicap solicitante documentele aprobate de comisia de evaluare, adică certificatul de încadrare în grad de handicap, programul individual de reabilitare şi integrare socială şi certificatul de orientare profesională, precum şi alte documente eliberate de comisia de evaluare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data prevăzută la alin. (2) lit. e).
- Secretariatul comisiei de evaluare îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite, în condiţiile prevăzute de lege, de conducătorul DGASPC.
- Certificatele de încadrare în grad de handicap, certificatele de orientare profesională şi deciziile adoptate de comisia de evaluare, precum şi modul în care acestea au fost luate se consemnează de secretarul comisiei de evaluare în procesul-verbal al şedinţei; procesul-verbal se semnează de către preşedinte şi de membrii prezenţi.
- Procesele-verbale ale şedinţelor se consemnează în registrul de procese-verbale ale cărui pagini se numerotează şi trebuie să poarte ştampila comisiei de evaluare, precum şi semnătura secretarului comisiei de evaluare.
- Documentele elaborate de comisia de evaluare se semnează de către preşedinte şi de membrii acesteia şi se contrasemnează de către secretarul comisiei de evaluare.
- Secretariatul comisiei de evaluare are obligaţia redactarii certificatului de încadrare în grad de handicap, certificatului de orientare profesionala si a altor documente eliberate de comisia de evaluare fiecare în trei exemplare: unul se transmite persoanei cu handicap solicitante, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii; al doilea se trimite Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţie a copilului; al treilea se arhivează împreună cu dosarul persoanei.
- elaborarea, fundamentarea și aplicarea de programe în domeniul fenomenului violenței în familie;
- crearea unui program de colaborare cu instituțiile judetene şi locale implicate în prevenirea şi solutionarea cazurilor de violenţă în familie cu scopul de a crea retele de colaboratori, la nivelul judetului Călărași, prin care să se imbunătăţească intervenţia interinstituțională şi multidisciplinară în domeniul prevenirii fenomenului de violență domestică;
- îndrumarea metodologică a activităților asistenţilor sociali din cadrul primăriilor, în domeniul prevenirii și combaterii violenței în familie;
- organizarea de cursuri de cunoastere a formelor de violență în familie, precum și a mijloacelor de prevenire și combatere a acestora, pentru factorii locali cu atribuții în domeniu;
- realizarea unei baze de date, la nivelul instituției, pentru gestionarea situațiilor de violență în familie, existente în județ, pe baza datelor comunicate de instituțiile județene abilitate să intervină în cazurile de violentă în familie (poliție, primărie, cadre medicale etc);
- implicarea și sprijinirea inițiativelor partenerilor sociali în rezolvarea problemei violenței în familie;
- asigurarea accesului la informații specifice la cererea organelor judiciare și a parților sau reprezentanților acestora, precum şi a altor instituții cu atribuții în domeniu, cu aprobarea Directorului executiv;
- informarea și sprijinirea lucrătorilor poliției care, în cadrul activității lor specifice, întalnesc situații de violență în familie;
- asigurarea intervenţiei, instrumentării și monitorizării cazurilor de violență domestică, în concordanţă cu procedurile de lucru specifice;
- indentificarea situațiilor de risc pentru părțile implicate în conflict și îndrumarea acestora spre servicii de specialitate;
- asigurarea serviciilor de consiliere psihologică, juridică, de informare, educație, mediere familială și orientare vocațională;
- monitorizarea, alături de autorităţile administratiei publice locale, cazurilor de violență domestică după încetarea acordării serviciilor sociale, sau după referirea cazurilor către instituțiile abilitate;
- întocmirea situaţiilor statistice periodice, rapoartelor de activitate anuale, sau ori de cate ori se solicită de către conducerea instituției;
- colaborarea cu organizaţiile neguvernamentale şi alţi reprezentanţi ai societăţii civile în vederea acordării și diversificării serviciilor destinate prevenirii și combaterii violenței;
- colaborarea în elaborarea proiectului Planului Judeţean Anti-Sărăcie şi Promovare a Incluziunii Sociale;
- colaborarea în monitorizarea activităţilor şi termenelor stabilite pentru prevenirea sau reducerea sărăciei şi promovarea incluziunii sociale, conform Planului Judeţean Anti-Sărăcie şi Promovare a Incluziunii Sociale;
- elaborarea şi gestionarea, pe baza colaborării cu autoritatile publice locale şi cu alte institutii, a bazei de date cu persoanele aflate în situaţii de risc marginal, potenţiali beneficiarii de servicii sociale cum sunt: persoane adulte cu sau fară handicap care se confruntă cu riscul marginalizării;
- centralizarea datelor primite de la autorităţile administraţiei publice locale privind programele şi proiectele de nivel local pentru prevenirea şi combaterea marginalizării sociale;
- colaborarea cu organizaţiile neguvernamentale şi alţi reprezentaţi ai societăţii civile pentru diversificarea serviciilor sociale în funcţie de nevoile comunităţii pentru persoanele vârstnice aflate în situaţii de risc marginal;
- organizarea şi favorizarea accesului la informare a tinerilor;
- colaborarea cu autoritățile publice locale, cu instituții cu atributii în domeniul asistenței sociale, pentru identificarea persoanelor vârstnice vulnerabile aflate în situaţii de risc marginal;
- monitorizarea serviciilor de îngrijire acordate persoanelor vârstnice prin colaborarea cu autoritățile publice;
- evidența serviciilor de îngrijire la domiciliu a persoanelor vârstnice existente la nivelul autorităților publice din județ;
- asigurarea, la cerere, a consultanței de specialitate privind drepturile și facilitățile pentru persoanele vârstnice și modul de acordare al acestora, conform legislației în vigoare;
- crearea și gestionarea unei baze de date a beneficiarilor din centrele rezidențiale pentru persoanele vârstnice;
- evaluarea situației socio-economice a persoanei vârstnice aflata în nevoie, a nevoilor și resurselor acesteia și acordarea de servicii adecvate;
- acordarea de asistență și sprijin persoanelor vârstnice pentru exercitarea dreptului la exprimarea liberă a opiniei;
Art. 24. - CENTRELE SUBORDONATE D.G.A.S.P.C. Călărași
(1) Centrul Maternal Călărași cu sediul în Parcul Dumbrava nr.1, este un serviciu social pentru protecția materno - infantilă de tip rezidențial, organizat în structură pe model familial, care asigura dreptul fiecarui copil de a-si păstra relațiile familiale și are o capacitate de 5 locuri, fiind alcătuit din 5 camere pentru mama și copil (cu baie proprie), o camera de zi, o sală pentru servirea mesei, o bucătarie, o spălătorie, un cabinet medical, un cabinet de evaluare socială, un cabinet de evaluare psihologică și consiliere, un izolator, precum și spații de depozitare a alimentelor, materialelor și echipamentului.
(2) Centrul de Servicii Sociale pentru Copil și Familie SERA cu sediul în Călărași - str. Belșugului nr. 7, are următoare structură organizatorică:
structurate astfel : - modul – 14 – 18 ani – 6 locuri;
- beneficiari 14-26 ani – capacitate 24 locuri - 12 locuri/casuță ;
Serviciile oferite beneficiarilor de către centru sunt: Găzduire, îngrijire și supraveghere; Asistentă medicală; Prepararea și servirea mesei; Educație, Socializare; Evaluare complexă; Asistența socială; Consilierea familiilor.
(3) Complex Servicii Comunitare pentru Copii cu Handicap Sever Călărași cu sediul în Călărași - str. Aleea Grădiniței nr. 1, are următoare structură organizatorică:
- un modul mixt cuprinzând beneficiari 18-20 împartit în patru camere a câte două locuri și două camere a câte trei locuri (total 14 locuri);
(4) Complexul de Servicii Comunitare Oltenița cu sediul in Oltenița, str. Argeșului, nr. 134, are următoare structura organizatorică:
- 4 module a câte 8 locuri, fiecare modul fiind format din două dormitoare , pe categoriile de vârstă 2-10 ani respectiv, 11-18 ani;
- 1 modul cu 4 locuri pentru copii/tineri nedeplasabili (modul mixt);
- 1 modul cu 4 locuri pentru copii 0-2 ani (modul mixt);
50 locuri;
(5) Centrul de Plasament “Sf. Ștefan” cu sediul în comuna Perișoru, oferă protecție de tip rezidențial pentru copii/tineri cu vârste cuprinse între 3 si 26 ani organizat în 8 casuțe tip vilă, cu o capacitate de 3 vile a câte 16 locuri; 5 vile, din care 2 vile a câte 13 locuri și 3 vile a câte 12 locuri; total -110 locuri, având următoarea structură organizatorică:
- O vilă (13 locuri) pentru categoria de copii 7 - 10 ani;
- O vilă (13 locuri) pentru categoria de copii 7 -11 ani;
- Două vile (a cate 12 locuri) pentru categoria de copii 12-16 ani;
- O vilă (12 locuri) pentru categoria de copii 14-18 ani;
- O vilă (16 locuri) pentru categoria de copii 14-18 ani;
- Două vile (a câte 16 locuri) pentru categoria de tineri 16-26 ani;
Serviciile oferite beneficiarilor de către centru sunt: Găzduire, îngrijire și supraveghere; Asistență medicală; Prepararea și servirea mesei; Educație, socializare; Evaluare complexă; Asistență socială; Consilierea psihologică; Dezvoltarea deprinderilor de viață independentă.
(6) Centrul de Primire în Regim de Urgentă “Sf.Maria” cu sediul în Călărași – str. Bărăganului nr. 1, oferă protecție în regim de urgență unui numar de 22 copii cu vârstă 7-18 ani pe 4 module după cum urmează :
- 4 module a câte 5 paturi pentru copii 7-18 ani;
- 1 modul/izolator cu 2 paturi.
Misiunea centrului:
- de a asigura copilului abuzat, neglijat și exploatat pe o perioadă determinată accesul la găzduire , îngrijire, educație și pregătire în vederea reintegrării / integrării familiale;
- de a asigura copilului cu vârsta 7-18 ani pe o perioadă determinată accesul la găzduire, îngrijire de baza și îngrijire medicală;
Serviciile oferite: primire și găzduire; hrănire; asistență medicală; asistență socială, consiliere psihologică; identificarea problemei; evaluarea; intervenție și tratament; pregătire măsură de protecție adecvată.
(7) Complex de Servicii Făurei cu sediul în comuna Ulmu, structurat în 3 casuțe de tip familial având o capacitate de 36 locuri din care 24 cu nevoi speciale:
- vila “Lotus” Ciocănești – 12 locuri pentru copii și tineri;
- vila “Floare de Colt” Ulmu – 12 locuri pentru copii cu dizabilitati;
- vila “Orhideea” Făurei - 12 locuri pentru copii cu dizabilități.
Serviciile oferite beneficiarilor de catre centru sunt: Găzduire, îngrijire și supraveghere; Asistență medicală; Prepararea și servirea mesei; Educație, socializare; Evaluare complexă; Asistență socială; Consilierea familiilor; Dezvoltarea deprinderilor de viață independentă.
(8) Centrul de Ingrijire și Asistență din localitatea Ciocănești, este destinat îngrijirii și protecției persoanelor adulte cu dizabilități cu o capacitatea totală de 100 de locuri, admiterea în centru realizandu-se cu respectarea condiției de bază – încadrarea în grad de handicap atestată prin certificat eliberat de Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap pentru Adulți Călărași.
CIA Ciocănești ofera urmatoarele servicii: cazarea, hrana, asistență medicală curentă și de specialitate, recuperare, îngrijire și supraveghere permanentă a persoanelor cu handicap internate; petrecere a timpului liber, socializare prin organizarea de activități culturale și psihosociale; consiliere psihologică și socială, terapie ocupatională în raport cu restantul funcțional al beneficiarilor, asistenţă paleativă.
In Centrul de Ingrijire și Asistență Ciocănești pot fi asistate persoane cu handicap grav, accentuat, mediu sau ușor, la cererea acestora ori a întreținătorilor legali, în limita locurilor disponibile și a resurselor financiare alocate de ordonatorul principal de credite, cu respectarea condițiilor de admitere aprobate..
(9) Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropshiatrică din localitatea Plătărești, are o capacitate în structură de 210 locuri, destinat îngrijirii și protecției persoanelor adulte cu dizabilități neuropsihice aflate în situație de dificultate socială și care îndeplinesc criteriile de eligibilitate, oferind urmatoarele servicii: găzduire, asistenţă medicală, îngrijire permanentă, recuperare, reabilitare, consiliere psihologică, terapie ocupaţională, socializare, petrecere a timpului liber, asistenţă paleativă. Beneficiarii serviciilor sociale acordate în Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică Plătărești sunt persoane adulte cu dizabilităţi care nu au întreţinători legali, posibilităţi materiale de asigurare a întreţinerii (dovedite prin ancheta socială), sunt dependenţi de servicii sociale de bază şi necesită servicii specializate de recuperare, au domiciliul/reşedinţa pe raza administrativ-teritorială a judeţului Călărași sau îndeplinesc cumulativ alte condiţii determinate de starea socială, medicală şi familială.
In CRRN Plătărești pot fi asistate persoane adulte cu handicap neuropsihic încadrate în gradul grav, accentuat sau mediu, la cererea acestora ori a întreținătorilor legali, în limita locurilor disponibile și a resurselor finaniare alocate de ordonatorul principal de credite, cu respectarea condițiilor de admitere aprobate.
(10) Centrul de Recuperare și Reabilitate din localitatea Cuza Vodă, denumit C.R.R., se organizează ca şi componentă funcţională în structura Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași, aflată în subordinea Consiliului Judeţean Călărași, fără personalitate juridică, având sediul în comuna Cuza Vodă, sat Ceacu, judeţul Călărași.
Centrul are ca obiect de activitate, acordarea de servicii sociale specializate, respectiv: găzduire, îngrijire personală, recuperare/reabilitare funcțională, asistență medicală, socială, consiliere psihologică, terapie de recuperare si ocupaţională, socializare, petrecere a timpului liber, integrare/reintegrare socială.
Centrul are capacitatea de 50 de locuri, beneficiarii centrului fiind persoane adulte cu handicap neuropsihic accentuat şi grav care nu au întreţinători legali, posibilităţi materiale de asigurare a întreţinerii în propria familie si sunt dependenţi de servicii sociale de bază.
(11) Centrul de Recuperare si Reabilitare din localitatea Dichiseni, denumit C.R.R., se organizează ca şi componentă funcţională în structura Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași, aflată în subordinea Consiliului Judeţean Călărași, fără personalitate juridică, având sediul în comuna Dichiseni, sat Dichiseni, judeţul Călărași.
Centrul are ca obiect de activitate, acordarea de servicii sociale specializate, respectiv: găzduire, îngrijire personală, recuperare/reabilitare functională, asistență medicală, socială, consiliere psihologică, terapie de recuperare si ocupaţională, socializare, petrecere a timpului liber, integrare/reintegrare socială;
Centrul are capacitatea de 50 de locuri, beneficiarii centrului fiind persoane adulte cu handicap neuropsihic accentuat şi grav care nu au întreţinători legali, posibilităţi materiale de asigurare a întreţinerii în propria familie si sunt dependenţi de servicii sociale de bază.
(12) Centrul de Integrare prin Terapie Ocupaţională din localitatea Vlad Tepes, denumit C.I.T.O., se organizează ca şi componentă funcţională în structura Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași, aflată în subordinea Consiliului Judeţean Călărași, fără personalitate juridică, având sediul în comuna Vlad Tepes, sat Vlad Tepes, judeţul Călărași.
Centrul are ca obiect de activitate, acordarea de servicii sociale specializate, respectiv: găzduire, îngrijire personală, recuperare/reabilitare funcțională, asistență medicală, socială, consiliere psihologică, terapie de recuperare si ocupaţională, socializare, petrecere a timpului liber, integrare/reintegrare socială.
Centrul are capacitatea de 50 de locuri, beneficiarii centrului fiind persoane adulte cu handicap mediu, accentuat sau grav, cu un anumit grad de independență, care nu au întreţinători legali, posibilităţi materiale de asigurare a întreţinerii în propria familie si sunt dependenţi de servicii sociale de bază.
Locuiță Protejată Vlad Țepeș
Locuinta protejata Vlad Tepes, denumita L.P., se organizează ca şi componentă funcţională în structura Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași, aflată în subordinea Consiliului Judeţean Călărași, fără personalitate juridică, având sediul în comuna Vlad Tepes, sat Vlad Tepes, judeţul Călărași.
L.P are ca obiect de activitate acordarea de servicii sociale specializate, respectiv: găzduire, îngrijire personală, recuperare/reabilitare funcțională, asistență medicală, socială, consiliere psihologică, terapie de recuperare si ocupaţionala, socializare, petrecere a timpului liber, integrare/reintegrare socială.
L.P are capacitatea de 6 de locuri, beneficiarii centrului fiind persoane adulte cu handicap grav, accentuat și mediu, cu un anumit grad de independență și autonomie funcțională, care nu au întreţinători legali, posibilităţi materiale de asigurare a întreţinerii în propria familie si sunt dependenţi de servicii sociale de bază.
Art. 25. - (1) Salariaţii D.G.A.S.P.C. Călărași au calitate de funcţionari publici şi personal contractual si se supun dispoziţiilor legale privind statutul funcţionarului public si personalului contractual;
Art. 26. - (1) Salarizarea personalului D.G.A.S.P.C. se face conform normelor legale în vigoare privind salarizarea funcționarilor publici și a personalului contractual din sectorul bugetar.
(2) Salariaţii Direcţiei vor beneficia şi de facilităţile ce se acordă personalului din unităţile de asistenţă socială.
Art. 27. - Incadrarea personalului se face prin concurs, examen sau transfer, în conditiile legii.
Art. 30. - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași colaborează cu instituţii publice ale administraţiei publice locale, cu Minsterul Muncii si Justitiei Sociale, cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor din judeţ, alte organisme şi instituţii cu atribuţii în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricăror persoane aflate în nevoie.
Art. 31. - Prevederile prezentului Regulament de organizare şi funcţionare se completează cu dispoziţiile legale în domeniu.
Art. 32. - Modificarea prezentului Regulament se face numai prin hotărâre a Consiliului Judeţean Călărași.
VICEPREŞEDINTE,
DIRECTOR EXECUTIV,
Gheorghe DRĂGĂNICĂ