BIGTheme.net • Free Website Templates - Downlaod Full Themes
AntetNou

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Calarasi

shadow
Text Size

Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Calarasi - (DGASPC) - a fost infiintata prin Hot. nr. 106/ 27 octombrie 2004 apartinand Consiliului Judetean Calarasi, prin comasarea Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului Calarasi si Directia Judeteana de Asistenta Sociala Calarasi şi  preluarea Centrului de Ingrijire şi Asistenţă din localitatea Ciocaneşti şi a Centrului de Recuperare şi Reabilitare Neuropshiatrică din localitatea Plătăreşti, prin preluarea în mod corespunzător a atribuţiilor şi funcţiilor acestora.

 Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi este organizată şi funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică, infiinţată în subordinea Consiliului Judeţean

Activitate cu publicul

DGASPC Călărași activitate cu publicul pdf page 0001

SERVICIUL SOCIAL
           REȚEA ASISTENȚI MATERNALI PROFESIONIȘTI

Serviciul social „Rețea asistenți maternali profesioniști” - cod serviciu social 8790SF-C este  înfiinţat și administrat de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași și deţine licenţa de funcționare definitivă Seria LF nr. 000949, pentru o perioada de 5 ani, de la data de 05.06.2020 până la data de 04.06.2025;  are sediul în mun. Călărași, str. Prel. Independenței nr. 5A, jud. Călărași.

Serviciul Asistență Maternală a fost înființat în anul 2002, iar în prezent, conform Hotărârii Consiliului Judeţean Călărași nr. 245/21.12.2023, Rețeaua de asistenți maternali profesioniști  funcționează în structura Serviciului Management de Caz pentru Copii din cadrul D.G.A.S.P.C. Călărași.

Misiune/Arie de competenţă: Prin  rețeaua de asistenți maternali profesioniști (AMP) se asigură, pentru o perioadă determinată de timp, la domiciliul acestora, creşterea, îngrijirea și educarea copiilor separaţi temporar sau definitiv de părinţii lor, copii pentru care s-a instituit în condițiile legii o măsură de protecție specială. Asistenții maternali sunt persoane fizice atestate care își desfășoară activitatea în baza unui contract de muncă.

Categorii de beneficiari:

a) copii separați temporar sau definitiv de părinți, pentru care a fost stabilită în condițiile legii, măsura plasamentului la asistent maternal profesionist; 

b) copii pentru care a fost dispus, în condițiile legii, plasamentul în regim de urgență la asistent maternal profesionist;

c) tineri care au împlinit vârsta de 18 ani și care beneficiază, în condițiile legii, de protecție specială la asistent maternal profesionist.

Accesul beneficiarilor în cadrul serviciului social de tip familial se face în baza :

a) măsurilor de plasament dispuse de către Comisia pentru Protecția Copilului;

b) măsurilor de plasament /plasament în regim de urgență  dispuse de către Instanța judecătorească;

c) dispozițiilor de plasament în regim de urgență emise de către Directorul  D.G.A.S.P.C. 

Atribuțiile  asistentului maternal profesionist:

- respectă procedurile, metodologiile şi regulamentele interne elaborate de furnizorul de servicii sociale, precum şi  standardele de calitate în domeniu;

-  oferă copiilor condiții corespunzătoare dezvoltării fizice, psihice și afective, asigurându-le acestora un spațiu individualizat în locuință, care să respecte cerințele de securitate, funcționalitate, igienă și estetică;

- asigură securitatea copiilor pe toată durata măsurii de protecție, informându-i permanent cu privire la sursele de risc din locuință și împrejurimi, identificând măsurile adecvate pentru evitarea accidentelor;

- asigură integrarea copiilor în viața socială implicându-i, în aceeași măsură ca pe propriii copii, în evenimentele familiei și în  activitățile cotidiene  cu caracter gospodăresc, în funcție de vârstă și gradul de maturitate, în scopul formării și dezvoltării deprinderilor de viață independentă;

- promovează un stil de viaţă sănătos, asigură condiţiile necesare pentru protejarea sănătăţii copiilor, facilitează accesul la serviciile medicale, în concordanţă cu nevoile fiecărui copil și respectă indicațiile de îngrijire (dietă, consultații periodice, programe de recuperare, logopedie, gimnastică medicală etc);

- asigură un mediu în care educația și învățarea sunt promovate prin înscrierea copiilor într-o formă de învățământ corespunzătoare vârstei, supravegherea participării acestora la procesul educativ, asigurarea rechizitelor și materialelor necesare și menținerea legăturii cu grădinița/școala pentru cunoașterea evoluției școlare a copiilor;

- contribuie la pregătirea integrării/reintegrării copiilor în familiile naturale sau, după caz, în familii adoptive, respectând caracterul temporar al măsurilor de protecție;

- permite specialiștilor D.G.A.S.P.C monitorizarea evoluției copiilor din plasament, colaborează cu asistenții sociali, psihologii și alți specialiști pentru realizarea obiectivelor planurilor individualizate de protecție și  protejează copiii față de orice formă de abuz, neglijare, exploatare sau deprivare;

- asigură continuitatea activității desfășurate și în perioada efectuării concediului legal de odihnă, cu excepția cazului în care separarea de copiii plasați pentru această perioada este autorizată de angajator;

- acceptă evaluarea activității profesionale ori de câte ori angajatorul consideră necesar și participă la cursurile de perfecționare în funcție de nevoile de formare identificate de personalul de specialitate;

- păstrează confidențialitatea informațiilor obținute în exercitarea profesiei;

Condiţii pentru obţinerea atestatului de asistent maternal:

Pentru ca o persoana să primească atestatul de asistent maternal profesionist trebuie:

  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • prin comportamentul ei în societate, starea sănătăţii şi profilul ei psihologic, să prezinte garanţii pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor care revin unui părinte, referitoare la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor săi;
  • să aibă în folosinţă o locuinţă care acoperă necesităţile de preparare a hranei, igienă, educaţie şi odihna ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copiilor care urmează a fi primiţi în plasament;
  • să urmeze cursurile de formare profesională organizate de D.G.A.S.P.C. Călăraşi;

Nu poate fi asistent maternal:

  • persoana care a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvărşirea cu intenţie a unei infracţiuni;
  • persoana care sufera de boli transmisibile;
  • părintele decăzut din drepturile părinteşti;

Procedura de atestare a asistentului maternal:

Persoanele (domiciliate pe raza judeţului Călăraşi) care doresc obţinerea atestatului de asistent maternal profesionist, vor adresa o cerere de evaluare a capacităţii lor catre D.G.A.S.P.C. Călăraşi. Cererea va cuprinde un curriculum vitae al solicitantului, precum şi motivele pentru care doreşte să devină asistent maternal profesionist. La cererea de evaluare vor fi anexate:

  • copii legalizate ale actelor de stare civilă şi ale actelor de studii ale solicitantului;
  • o scurtă prezentare a persoanelor cu care locuieşte solicitantul, în care să se menţioneze numele, prenumele şi data naşterii acestora, precum şi, dupa caz, gradul de rudenie cu solicitantul;
  • certificate medicale eliberate de policlinica de care aparţin, care să prezinte o evaluare completă a stării de sănătate a solicitantului şi a persoanelor menţionate mai sus;
  • certificate de cazier judiciar ale solicitantului şi ale persoanelor cu care acesta locuieşte.;
  • un document care să ateste dreptul de folosinţă al solicitantului asupra locuinţei, respectiv copie legalizată a titlului de proprietate sau a contractului de închiriere prin care i se recunoaşte solicitantului un drept de folosinţă asupra locuinţei, cunoscând specificul activităţii pe care solicitantul urmează să o desfăşoare ca asistent maternal profesionist sau, dupa caz, copie legalizată a contractului de subinchiriere, încheiat în condiţiile legii;
  • recomandări ale vecinilor, cunoscuţilor sau rudelor solicitantului;
  • recomandări ale reprezentanţilor autorităţii publice locale de la domiciliul solicitantului cu privire la comportamentul acestuia în comunitatea locala.

Alte precizări:

  • Atestatul de asistent maternal profesionist se eliberează pentru o perioada de 3 ani.
  • Atestatul poate fi eliberat, reînnoit, suspendat sau retras de Comisia pentru Protecţia

Copilului, la propunerea motivată a direcţiei generală de asistenţă socială şi protecţia copilului care supraveghează activitatea asistentului maternal profesionist.

  • Activitatea persoanelor atestate ca asistent maternal profesionist se desfăşoară în baza unui contract de muncă încheiat cu direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului.
  • Contractul individual se incheie pe perioada de valabilitate a atestatului,
  • Executarea contractului individual de muncă începe la data primei hotărâri de plasament a unui copil la asistentul maternal profesionist respectiv.
  • Contractul individual de muncă încetează în cazurile prevăzute de legislaţia muncii, precum şi în cazul retragerii atestatului de asistent maternal profesionist.
  • Contractul individual de muncă se suspendă în cazurile prevazute de legislaţia muncii.

Obligaţiile asistentului maternal profesionist:

  • să asigure creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor, în vederea asigurării unei dezvoltări armonioase – fizice, intelectuale şi afective a acestora;
  • să asigure integrarea copiilor în viaţa socială;
  • să contribuie la pregătirea reintegrării copiilor în familia lor naturala sau la integrarea acestora în familia adoptivă, dupa caz;
  • să permită specialiştilor direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului supravegherea activităţii lor profesionale şi evaluarea evoluţiei copiilor;
  • să pastreze confidenţialitatea informaţiilor pe care le primesc cu privire la copii.
  • să asigure continuitatea activităţii desfăşurate şi în perioada efectuării concediului legal de odihnă cu excepţia cazului în care separarea de copiii plasaţi pentru aceasta perioada este autorizată de angajator;
  • să participe la cursurile de perfecţionare organizate de angajator;
  • să informeze direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului care le supraveghează activitatea, asupra oricărei schimbări survenite în situaţia lor personală, familială sau socială, care ar putea influenţa activitatea lor profesională.

 

Cadrul legal de funcționare:

Serviciul social „Rețea asistenți maternali profesioniști”  funcționează cu respectarea Standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip familial destinate copiilor din sistemul de protecție specială, aprobate prin Ordinul nr. 26/2019.

Persoană de contact:

Şef  Serviciu Management de Caz pentru Copii  – Mihaela Sfârlea

Adresa: Călăraşi, str. Prel.Independenței nr.5A, tel. 0242/311060

Centre DGASPC

  • All
  • Adulti
  • Copii

InfoCons – protectia consumatorilor

InfoCons

Date de contact D.G.A.S.P.C. Călărași:

Secretariat Direcție:  0242/311060

TELEFONUL COPILULUI: 0242/983

 Serviciul Monitorizare, Secretariat CPC,

Intervenție în Caz de Urgență: 0242 /311846

 Serviciul Evaluare Complexă Copii

0242/311060, int. 208

Serviciul Evaluare Complexă Adulți:

0242/313640

0728728472

0746251763

Adresa: Strada Bărăganului, nr. 1, Călărași, România

 E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Comunicate de presa

Despre

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Evaluare complexa minori/adulti

ACTE NECESARE IN VEDEREA INTOCMIRII DOSARULUI PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE INCADRARE IN GRAD DE HANDICAP MINORI

Adresele de email pe care puteti trimite:

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.     Acte necesare

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.    Acte necesare

DESPRE SERVICIUL DE URGENȚĂ 112

Non-Standard Elements
 

Informatie de interes public

ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI ALE PROBLEMELOR PĂRINȚILOR DE COPII ȘI ADULȚI CU DIZABILITĂȚI AFLAȚI ÎN COMUNITATE

http://andpdca.gov.ro/w/wp-content/uploads/2020/03/RASPUNSURI-16-20-martie.pdf

Spune NU violentei domestice!

1. RO Pocket Card A5 page 0001                                                             2. RO Poster A3 page 0001

Regulament (UE) nr.679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatia acestor date si de abrograre a Directivei 95/46/CE.

Responsabilul cu protectia datelor :

Maria Popescu

email:dpo@dgaspc-cl.ro

Telefon:0734.002.949

Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.

"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).