BIGTheme.net • Free Website Templates - Downlaod Full Themes
AntetNou
AntetNou

Rețea persoane/familii de plasament

SERVICIUL SOCIAL
                 REȚEA PERSOANE/FAMILII DE PLASAMENT

Serviciul social „Rețea persoane/familii de plasament”- cod serviciu social 8790SF-C este  înfiinţat și administrat de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași și deţine licenţa de funcționare provizorie Nr. 2191/01.03.2024, pentru o perioadă de 1 an, de la data de 01.03.2024 până la data de 01.03.2025; are sediul în mun. Călărași, str. Prel. Independenței nr. 5A, jud. Călărași.

În prezent, conform Hotărârii Consiliului Judeţean Călărași nr. 245/21.12.2023, Rețeaua de persoane/familii de plasament funcționează în structura Serviciului Management de Caz pentru Copii din cadrul D.G.A.S.P.C. Călărași.

Misiune/Arie de competenţă:

Prin rețeaua de persoane/familii de plasament se asigură, pentru o perioadă determinată de timp, la domiciliul acestora, creşterea, îngrijirea și educarea copiilor separaţi temporar sau definitiv de părinţii lor, copii pentru care s-a instituit în condițiile legii o măsură de protecție specială. Persoanele/familiile de plasament sunt evaluate sub aspectul garanțiilor morale și condițiilor materiale necesare creșterii și îngrijirii copiilor, însă nu desfășoară această activitate în baza unui contract de muncă.

 

Categorii de beneficiari:

Beneficiarii serviciului social sunt:

a) copii separați temporar sau definitiv de părinți, pentru care a fost stabilită în condițiile legii, măsura plasamentului la persoane sau familii de plasament; 

b) copii pentru care a fost dispus, în condițiile legii, plasamentul în regim de urgență la persoane sau familii de plasament;

c) tineri care au împlinit vârsta de 18 ani și care beneficiază, în condițiile legii, de protecție specială la persoane sau familii de plasament.

Accesul beneficiarilor în cadrul serviciului social de tip familial se face în baza :

a) măsurilor de plasament dispuse de către Comisia pentru Protecția Copilului;

b) măsurilor de plasament /plasament în regim de urgență  dispuse de către Instanța judecătorească;

c) dispozițiilor de plasament în regim de urgență emise de către Directorul  D.G.A.S.P.C. 

Atribuții ale  personei/familiei de plasament:

- respectă procedurile, metodologiile şi regulamentele interne elaborate de furnizorul de servicii sociale, precum şi  standardele de calitate în domeniu;

- oferă copiilor condiții corespunzătoare dezvoltării fizice, psihice și afective, asigurându-le acestora un spațiu individualizat în locuință, care să respecte cerințele de securitate, funcționalitate, igienă și estetică;

- asigură securitatea copiilor pe toată durata măsurii de protecție, informându-i permanent cu privire la sursele de risc din locuință și împrejurimi, identificând măsurile adecvate pentru evitarea accidentelor;

- asigură integrarea copiilor în viața socială implicându-i, în aceeași măsură ca pe propriii copii, în evenimentele familiei și în  activitățile cotidiene  cu caracter gospodăresc, în funcție de vârstă și gradul de maturitate, în scopul formării și dezvoltării deprinderilor de viață independentă;

- promovează un stil de viaţă sănătos, asigură condiţiile necesare pentru protejarea sănătăţii copiilor, facilitează accesul la serviciile medicale, în concordanţă cu nevoile fiecărui copil și respectă indicațiile de îngrijire (dietă, consultații periodice, programe de recuperare, logopedie, gimnastică medicală etc);

- asigură un mediu în care educația și învățarea sunt promovate prin înscrierea copiilor într-o formă de învățământ corespunzătoare vârstei, supravegherea participării acestora la procesul educativ, asigurarea rechizitelor și materialelor necesare și menținerea legăturii cu grădinița/școala pentru cunoașterea evoluției școlare a copiilor;

- contribuie la pregătirea integrării/reintegrării copiilor în familiile naturale sau, după caz, în familii adoptive, respectând caracterul temporar al măsurilor de protecție;

- permite specialiștilor D.G.A.S.P.C monitorizarea evoluției copiilor din plasament, colaborează cu asistenții sociali, psihologii și alți specialiști pentru realizarea obiectivelor planurilor individualizate de protecție și  protejează copiii față de orice formă de abuz, neglijare, exploatare sau deprivare;

Cadrul legal de funcționare:

Serviciul social „Rețea persoane/familii de plasament”  funcționează cu respectarea Standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip familial destinate copiilor din sistemul de protecție specială, aprobate prin Ordinul nr. 26/2019.

Persoană de contact:

Şef  Serviciu Management de Caz pentru Copii - Mihaela Sfârlea

Adresa: Călăraşi, str. Prelungirea Independenței, nr.5A, tel. 0242/311060

Retea de asistenti personali profesionisti

SERVICIUL SOCIAL
           REȚEA ASISTENȚI PERSONALI PROFESIONIȘTI

Serviciul social "Rețea de asistenți personali profesioniști”, cod serviciu social 8810 ID – V, este infiintat si administrat de Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Calarasi acreditata ca furnizor de servicii sociale si are sediul in  mun. Calarasi, str. Prel.Independenței nr. 5A , judetul Calarasi.

Serviciul social "Rețea de asistenți personali profesioniști,, a fost înființat în anul 2020, iar în prezent, conform Hotărârii Consiliului Judeţean Călărași nr. 245/21.12.2023, rețeaua de asistenți personali profesioniști funcționează în structura Serviciului Management de Caz pentru Persoane Adulte și Monitorizare Servicii Socialei din cadrul D.G.A.S.P.C. Călărași.

Misiune/Arie de competenţă: Prin  rețeaua de asistenți personali profesioniști (APP) se asigură, pentru o perioadă determinată de timp, la domiciliul acestora, îngrijirea și protecția adultului cu handicap grav sau accentuat pe baza nevoilor acestuia, în condițiile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Asigurarea de îngrijire și protecție a adultului cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist reprezintă un serviciu social acordat pentru prevenirea instituționalizării, respectiv în vederea dezinstituționalizării.

Asistenții personali profesioniști sunt persoane fizice atestate care își desfășoară activitatea în baza unui contract de muncă.

Categorii de beneficiari: a) adulți cu handicap grav sau accentuat care nu dispun de spațiu de locuit, nu realizează venituri sau realizează venituri de până la nivelul salariului mediu pe economie. care pot beneficia de ingrijirea si protectia unui asistent personal profesionist. Îngrijirea si protectia persoanei adulte cu handicap grav sau accentuat se asigura de catre asistentul personal profesionist, altul decat soțul, soția sau rudele in linie dreapta.

Accesul beneficiarilor în cadrul serviciului social de tip familial se face în baza :

a) dispozitiei de acordare a serviciului la asistentul personal profesionist  emisă de directorul executiv al D.G.A.S.P.C. după Decizia Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Călărași.

Atribuțiile  asistentului personal profesionist:

  1. Asigura ingrijirea si protectia adultilor cu handicap grav sau accentuat la domiciliul sau cu respectarea cadrului legal,
  2. Apara drepturile si interesele legitime ale institutiei si beneficiarilor pe care ii are in grija;
  3. Cunoaste si respecta legislatia in domeniul protectiei beneficiarului;
  4. Respecta prevederile normelor interne, R.O.F. si R.O.I. ale D.G.A.S.P.C. Calarasi;
  5. Informeaza si notifica seful de serviciu de indata cu privire la orice eveniment care se produce in ceea ce priveste situatia persoanei cu dizabilitati pe care o are in grija ;
  6. Respecta confidentialitatea si stimuleaza increderea si respectul reciproc, stabilind limite clare, bine precizate, in raport cu beneficiarii;
  7. Colaboreaza cu ceilalti specialisti din cadrul echipei pluridisciplinare in interesul persoanei cu dizabilitati pe care o ingrijeste, cu scopul asigurarii serviciilor necesare satisfacerii nevoilor individuale ale acesteia cu respectarea obiectivelor propuse in planurile si programele individualizate elaborate,
  8. Respecta cu strictete codul deontologic : confidentialitate, nediscriminare, impartialitate, acceptare, intelegere, competenta si calitatea serviciilor, precum si asumarea responsabilitatii muncii pe care o efectueaza;
  9. Alaturi de ceilalti specialisti din echipa multidisciplinara participa la realizarea si implementarea PIS;
  10. Identifica si propune solutii alternative pentru planul de viitor al beneficiarilor, tinand cont de potentialul acestora si restantul functional, de abilitati, aspiratii, dorinte, deprinderi de viata independenta ale beneficiarilor ;
  11. Actioneaza in interesul beneficiarilor doar cu consultarea si implicarea activa a acestora, in functie de capacitatea lor de discernamant;
  12. Colaboreaza cu ceilalti angajati ai serviciului si ai DGASPC in vederea indeplinirii atributiilor specifice postului si a misiunii serviciului, a asigurarii unor conditii optime de ingrijire, recuperare si reabilitare a beneficiarilor, in acord cu competentele descrise in standardul ocupational;
  13. Semneaza un angajament, ca act aditional la contractul individual de munca, prin care isi asuma raspunderea de a realiza integral planul individual de servicii al adultului cu handicap grav sau accentuat, conform prevederilor Legii nr.448/2006(r);
  14. Presteaza pentru adultul cu handicap grav sau accentuat toate activitatile si serviciile prevazute in contractul individual de munca, in fisa postului si in planul individual de servicii;
  15. Trateaza cu respect, buna-credinta si intelegere adultul cu handicap grav sau accentuat si nu abuzeaza fizic, psihic ori moral de starea acestuia;
  16. Comunica in termen de 48 de ore de la luarea la cunostinta, orice modificare survenita in starea fizica, psihica ori sociala a adultului cu handicap grav sau accentuat si alte situatii de natura sa modifice acordarea drepturilor prevazute de lege, si de indata orice eveniment care poate afecta integritatea fizica si starea psiho-emotionala a beneficiarului;
  17. Cunoaste si respecta metodologiile de lucru ale domeniului sau de activitate si procedurile de sistem si de lucru, existente in cadrul institutiei;
  18. Participa la perfectionare din initiativa angajatorului, in domeniul protectiei si promovarii drepturilor beneficiarului, prevenirii maltratarii si abuzului asupra beneficiarului precum si in specialitatea postului;
  19. Pastreaza confidentialitatea lucrarilor si a informatiilor de care ia cunostinta in cadrul activitatii pe care o desfasoara;
  20. Pentru neindeplinirea sarcinilor de serviciu, raspunde disciplinar, administrativ, material si penal, dupa caz, conform legii.

 

Condiţii pentru obţinerea atestatului de asistent personal profesionist:

Pot fi atestate ca asistenti personali profesionisti numai persoanele care îndeplinesc următoarele condiții:

-  au capacitate deplină de exercițiu;

- au domiciliul stabil în județul Călărași;

- solicitanții sunt absolventi ai invatamantului general obligatoriu(minim 10 clase);

- solicitantii cat si persoanele cu care locuiesc prezinta stare de sanatate corespunzatoare;

- solicitantii detin o locuinta in proprietate sau cu contract de inchiriere/comodat al locuintei pe o durata de minim 3 ani, cu o camera separata pentru persoana/persoanele care urmeaza a fi ingrijita/ingrijite si acordul proprietarului pentru a desfasura activitatea de asistent personal profesionist;

- solicitanții prezintă relații sociale bune în comunitate și capacitatea de a lucra în condiții de stres sau speciale;

- solicitanții și persoanele care locuiesc împreuna cu aceștia  nu au suferit condamnări pentru săvârșirea unor infracțiuni;

- solicitanții manifestă atitudine non-discriminatorie față de apartenența etnică, religia sau tipul de handicap al persoanei cu dizabilitati pe care o va lua in ingrijire;

- au în folosință o locuință care poate oferi o camera ce poate găzdui una sau cel mult două persoane care se află în relaţie de rudenie sau agreează să locuiască împreună; locuinta asigura necesitățile de preparare a hranei, igienă, odihnă, mobilitate ale persoanelor care urmează a fi primite în ingrijire;

- au urmat cursurile de formare profesională organizate de D.G.A.S.P.C. Călărași.

 

Nu poate fi asistent personal profesionist:

  • persoana care a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârșirea cu intenție a unei infracțiuni;
  • persoana care suferă de boli cronice transmisibile;

Procedura de atestare a asistentului personal profesionist:

Persoanele (domiciliate pe raza judeţului Călăraşi) care doresc obţinerea atestatului de asistent personal profesionist, vor adresa o cerere de evaluare a capacităţii lor catre D.G.A.S.P.C. Călăraşi.  Cererea de solicitare a atestării ca asistent personal profesionist, în care se va menţiona în mod obligatoriu:

  • numărul de persoane adulte cu handicap grav sau accentuat pentru care solicitantul consideră că poate asigura simultan condiţii optime, conform standardelor minime obligatorii,
  • disponibilitatea de a îngriji persoane adulte cu handicap infectate HIV sau bolnave SIDA,
  • precum şi motivaţia pentru care doreşte să devină asistent personal profesionist,

Cererea persoanei care doreşte să devină asistent personal profesionist este însoţită de următoarele    documente:
-copii de pe actele de stare civilă;
- copie de pe dovada absolvirii învăţământului general obligatoriu corespunzător prevederilor legale în vigoare la data absolvirii studiilor;
- o scurtă prezentare a sa, precum şi a persoanelor cu care locuieşte, menţionând numele şi prenumele, data naşterii acestora şi gradul de rudenie/tipul de relaţie cu solicitantul, precum şi acordul din partea fiecărei persoane adulte cu care locuieşte pentru activitatea pe care urmează să o desfăşoare;
- adeverinţe medicale privind starea de sănătate, eliberate de medicul de familie, atât pentru solicitant, cât şi pentru persoanele cu care locuieşte;
- copie de pe titlul de proprietate/coproprietate sau de pe contractul de închiriere sau comodat al locuinţei, pe o durată de minimum 3 ani, cu o cameră separată pentru persoana/ persoanele care urmează a fi îngrijită/îngrijite;
- declaraţie pe propria răspundere, în formă autentică, a coproprietarului/coproprietarilor sau a proprietarului, în cazul închirierii sau al comodatului, privind acordul ca solicitantul să desfăşoare activitatea de asistent personal profesionist;
- copie de pe certificatul de calificare sau de pe certificatul de competenţe profesionale ca asistent personal profesionist  ( emis de un furnizor acreditat de formare profesională).

     - certificate de cazier judiciar ale solicitantului şi ale persoanelor cu care acesta locuieşte.;

     - recomandări ale vecinilor, cunoscuţilor sau rudelor solicitantului;

     - recomandări ale reprezentanţilor autorităţii publice locale de la domiciliul solicitantului cu privire la comportamentul acestuia în comunitatea locala.

Alte precizări:

  • Atestatul de asistent personal profesionist se eliberează pentru o perioada de 3 ani.
  • Atestatul poate fi eliberat, reînnoit, suspendat sau retras de Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Călărași, la propunerea motivată a direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului care supraveghează și monitorizează activitatea asistentului personal profesionist.
  • Activitatea persoanelor atestate ca asistent personal profesionist se desfăşoară în baza unui contract de muncă încheiat cu direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului.
  • Contractul individual se incheie pe perioada de valabilitate a atestatului,
  • Executarea contractului individual de muncă începe la data dispozitiei de acordare a serviciului la asistentul personal profesionist emisă de directorul executiv al D.G.A.S.P.C
  • Contractul individual de muncă încetează în cazurile prevăzute de legislaţia muncii, precum şi în cazul retragerii atestatului de asistent maternal profesionist.
  • Contractul individual de muncă se suspendă în cazurile prevazute de legislaţia muncii.

Obligaţiile asistentului personal profesionist:

  • asigură îngrijirea și protecția adultului cu handicap grav sau accentuat pentru care s-a dispus acordarea serviciului de îngrijire la asistent personal profesionist, la domiciliul său, conform nevoilor individuale identificate;
  • acordă suportul necesar integrării în viața socială și profesională, în funcție de nivelul studiilor și în viața comunității în care trăiește;
  • sprijină și încurajează dezvoltarea autonomiei personale și independenței adultului cu handicap și respectă opinia acestuia în toate demersurile care îl privesc ;
  • încurajează participarea la activități și programe de dezvoltare vocațională, culturale și sportive, de pregătire pentru viață independentă, de terapie ocupațională și altele vizând integrarea socială;
  • asigură protecția împotriva discriminării, abuzurilor și neglijării;
  • respectă programul individual de reabilitare și integrare socială și planul individual de servicii, standardele de calitate, precum și recomandările din rapoartele de monitorizare și control;
  • permite specialiştilor direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului supravegherea activităţii lor profesionale şi evaluarea evoluţiei beneficiarilor;
  • pastrează confidenţialitatea informaţiilor pe care le primesc cu privire la beneficiari;
  • asigură continuitatea activităţii desfăşurate şi în perioada efectuării concediului legal de odihnă cu excepţia cazului în care separarea de beneficiar pentru aceasta perioada este autorizată de angajator;
  • participă la cursurile de perfecţionare organizate de angajator;
  • informează direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului care le supraveghează activitatea, asupra oricărei schimbări survenite în situaţia lor personală, familială sau socială, care ar putea influenţa activitatea lor profesională.

 

Cadrul legal de funcționare:

Serviciul social funcționează cu respectarea Ordinului nr. 1.069/2018 privind aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru asigurarea ingrijirii si protectiei aduItilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist

Persoană de contact:

Şef  Serviciu Management de Caz pentru Persoane Adulte și Monitorizare Servicii Sociale – Grosu Lavinia

Adresa: Călăraşi, str. Prel.Independenței nr.5A, tel. 0242/311060

Retea de asistenti maternali profesionisti

SERVICIUL SOCIAL
           REȚEA ASISTENȚI MATERNALI PROFESIONIȘTI

Serviciul social „Rețea asistenți maternali profesioniști” - cod serviciu social 8790SF-C este  înfiinţat și administrat de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași și deţine licenţa de funcționare definitivă Seria LF nr. 000949, pentru o perioada de 5 ani, de la dată de 05.06.2020 până la data de 04.06.2025;  are sediul în mun. Călărași, str. Prel. Independenței nr. 5A, jud. Călărași.

Serviciul Asistență Maternală a fost înființat în anul 2002, iar în prezent, conform Hotărârii Consiliului Judeţean Călărași nr. 245/21.12.2023, Rețeaua de asistenți maternali profesioniști  funcționează în structura Serviciului Management de Caz pentru Copii din cadrul D.G.A.S.P.C. Călărași.

Citește mai departe...