BIGTheme.net • Free Website Templates - Downlaod Full Themes
Text Size

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi este organizată şi funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică, infiinţată în subordinea Consiliului Judeţean

CENTRUL DE PLASAMENT MODULAT DE TIP FAMILIAL PENTRU COPILUL CU HANDICAP SEVER

 

Informatii centre
Adresa
Sef Centru
Tel.Fix
Tel.Mobil
Pers.deservite
Angajati
 str. Argeşului nr. 134, mun. Olteniţa  GIANI TAFLARU  0242-515854  0724052220  48  

-----------

DOWNLOAD REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE AL COMPLEXULUI DE SERVICII COMUNITARE OLTENIȚA PENTRU CENTRUL REZIDENȚIAL PENTRU COPILUL CU HANDICAP SEVER - CENTRUL MATERNAL CU CAZARE

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE AL COMPLEXULUI DE SERVICII COMUNITARE OLTENIȚA PENTRU CENTRUL DE RECUPERARE DE ZI - FĂRĂ CAZARE- 

Hotararea C.J. 113/26.06.2019

Anexa 12

CONSILIUL JUDEŢEAN CĂLĂRAŞI

DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI

PROTECŢIA COPILULUI CĂLĂRAŞI

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE AL
COMPLEXULUI DE SERVICII COMUNITARE OLTENIȚA

PENTRU

     CENTRUL REZIDENȚIAL PENTRU COPILUL CU HANDICAP SEVER

  • CENTRUL MATERNAL CU CAZARE

Art. 1. Dispoziții generale. Definiție

(1)        Complexul de Servicii Comunitare Oltenița, denumit în continuare C.S.C.Oltenița, este instituție de asistență socială de interes public, fără personalitate juridică, înființată în structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași  aflată în subordinea Consiliului Județean  Călărași,  având sediul în Mun. Oltenița, jud. Călărași, str. Argeșului, nr 134.

(2)        Complexul de servicii Comunitare Oltenită are în componență 2 servicii sociale cu cazare : Serviciul social „Centrul Rezidențial pentru copilul cu handicap sever” și Serviciul social „Centrul Maternal”.

(3)        Regulamentul de organizare și funcționare este un document propriu al Complexului de Servicii Comuntare Oltenița, este aprobat prin hotărâre a Consiliului Județean Călărași, în vederea asigurării funcționării acestuia cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile și a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informații privind condițiile de admitere, serviciile oferite.

(4)        Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât și pentru angajații centrului și, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanții legali/convenționali, vizitatori.

Art. 2 Identificarea serviciilor sociale cu cazare din componența CSC Oltenița

C.S.C. Oltenița are în componență 2 servicii sociale cu cazare, astfel:

  1. Serviciul social " Centrul Rezidențial pentru copilul cu handicap sever” cu o capacitate de 40 locuri;
  2. Serviciul Social „Centrul Maternal” , cu o capacitate de 3 locuri.
  1. Serviciul social " Centrul Rezidențial pentru copilul cu handicap sever " cod serviciu social 8790CR-C-I, este înființat și administrat de furnizorul DGASPC CĂLĂRAȘI acreditat cu nr. 000258/17.04.2014 și deține Licența de funcționare nr. 0000131/23.12.2015, cu sediul în Strada Argeșului, nr. 134, municipiul Oltenița, județul Călărași.
  1. Serviciul social "Centrul Maternal" cod serviciu social 8790CR-MC-I, este înființat și administrat de furnizorul DGASPC CĂLĂRAȘI acreditat cu nr. 000258/17.04.2014 și deține Licența de funcționare nr. 0000132/23.12.2015, cu sediul în Strada Argeșului, nr. 134, municipiul Oltenița, județul Călărași.

Art. 3 Scopul serviciilor sociale din componență CSC Oltenița.

 

  1. Scopul serviciului social " Centrul Rezidențial pentru copilul cu handicap sever "

constă în  abilitarea / reabiltarea copiilor cu handicap, inserția lor socială și familială, evitarea excluziunii și a marginalizării sociale precum și ocrotirea drepturilor copilului conform legii 272/2004 privind promovarea și protecția drepturilor copiluluI, republicată.

  1. Scopul serviciului social "Centrul Maternal"

Centrul Maternal este un serviciu social pentru prevenirea separării copilului de părinții săi, de tip rezidențial, organizat pe model familial, a cărui misiune este de a permite formarea, menținerea și întărirea legăturilor siciale și familiale,sprijinirea familiei pentru asumarea responsabilităților parentale și inserția / reinsertia profesională.

 

Art. 4. Cadrul legal de înființare, organizare și funcționare .

  1. Serviciul social " Centrul Rezidențial pentru copilul cu handicap sever " funcționează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a serviciilor sociale, reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare,  Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a altor acte normative secundare aplicabile domeniului.

Standard minim de calitate aplicabil: ORDIN MMJS cu nr. 25 / 11.02.2019 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrele sociale cu cazare, organizate ca centre rezidențiale pentru copilul separat temporar sau definitiv de părinții săi.

 Serviciul social " Centrul Rezidențial "  este înființat prin: Hotărârea Consiliului Județean Călărași cu nr.106/27.10.2004 și funcționează în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași, ca prestator de servicii sociale specializate.

  1. Serviciul social "Centrul Maternal" funcționează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a serviciilor sociale, reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a standardului minim de calitate aplicabil: ORDIN MMJS cu nr. 81 din 16.01.2019 privind aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru serviciile sociale organizate ca centre maternale.

            Serviciul social "Centrul Maternal"  este înființat prin: Hotărârea Consiliului Județean Călărași nr. 106/27.10.2004 și funcționează în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași, ca prestator de servicii sociale specializate.

 

Art. 5. Principiile care stau la baza acordării serviciului social

 

  1. Serviciul social " Centrul Rezidențial pentru copilul cu handicap sever "se organizează și funcționează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul național de asistență socială, precum și a principiilor specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislația specifică, în convențiile internaționale ratificate prin lege și în celelalte acte internaționale în materie la care România este parte, precum și în standardele minime de calitate aplicabile.
  1. Serviciul social "Centrul Maternal" se organizează și funcționează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul național de asistență socială, precum și a principiilor specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislația specifică, în convențiile internaționale ratificate prin lege și în celelalte acte internaționale în materie la care România este parte, precum și în standardele minime de calitate aplicabile.

 Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale specializate în cadrul " Centrul Rezidențial pentru copilul cu handicap sever " si  "Centrul Maternal" sunt următoarele :

  1. respectarea și promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
  2. protejarea și promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce privește egalitatea de șanse și tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia și demnitatea personală și întreprinderea de acțiuni nediscriminatorii și pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
  3. asigurarea protecției împotriva abuzului și exploatării persoanei beneficiare;
  4. deschiderea către comunitate;
  5. asistarea persoanelor fără capacitate de exercițiu în realizarea și exercitarea drepturilor lor;
  6. asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol și statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal mixt;
  7. ascultarea opiniei persoanei beneficiare și luarea în considerare a acesteia, ținându-se cont, după caz, de vârsta și de gradul său de maturitate, de discernământ și capacitate de exercițiu;
  8. facilitarea menținerii relațiilor personale ale beneficiarului și a contactelor directe, după caz, cu frații, părinții, alte rude, prieteni, precum și cu alte persoane față de care acesta a dezvoltat legături de atașament;
  9. promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;
  10. asigurarea unei îngrijiri individualizate și personalizate a persoanei beneficiare;
  11. preocuparea permanentă pentru identificarea soluțiilor de integrare în familie sau, după caz, în comunitate, pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potențialului și abilităților persoanei beneficiare de a trăi independent;
  12. încurajarea inițiativelor individuale ale persoanelor beneficiare și a implicării active a acestora în soluționarea situațiilor de dificultate;
  13. asigurarea unei intervenții profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
  14. asigurarea confidențialității și a eticii profesionale;
  15. primordialitatea responsabilității persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacități de integrare socio-profesionala și implicarea activă în soluționarea situațiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
  16. colaborarea centrului/unității cu serviciul public de asistență socială.

Art. 6. Beneficiarii serviciilor sociale.

  1. Beneficiarii serviciilor sociale specializate acordate în cadrul " Centrul Rezidențial pentru copilul cu handicap sever"  sunt:
  2. a) copiii cu dizabilităţi severe, separaţi definitiv sau temporar de părinţii săi  aflaţi în situaţie de dificultate sau în risc de excluziune socială;
  3. b) tinerii cu dizabilităţi severe care au dobândit capacitatea deplină de exerciţiu, au beneficiat de o masură de protecţie specială, iar dacă îşi continuă studiile o singură dată în fiecare formă de învăţământ de zi, pot beneficia la cerere de serviciile centrului pe toată durata continuării studiilor, dar fără a se depăşi vârsta de 26 de ani;
  4. c) tinerii cu dizabilitaţi severe care au dobândit capacitate deplină de exerciţiu şi au beneficiat de o măsură de protecţie specială, dar care nu îşi continuă studiile şi nu au posibilitatea revenirii în propria familie, fiind confruntaţi cu riscul excluderii sociale, beneficiază la cerere, pe o perioadă de până la 2 ani, de serviciile centrului, în scopul facilitării integrării sale sociale;
  5. d) tinerii cu dizabilitaţi severe care nu au dobândit capacitate deplină de exerciţiu, puşi sub interdicţie în condiţiile legii,  fără posibilitatea revenirii în propria familia, fiind confruntaţi cu riscul excluziunii sociale, beneficiază de continuitatea măsurii de protecţie în regim rezidenţial până la soluţionarea transferurilor în instituţii destinate protecţiei sociale a persoanelor adulte cu dizabilităţi.

  Propunerea de plasament în cadrul centrului rezidenţial se formulează numai după ce managerul de caz din cadrul D.G.A.S.P.C. Călăraşi s-a asigurat că nu este posibilă menținerea copilului în familie,când  nu s-a identificat nici o formă de protecţie de tip familial şi copilul nu poate fi admis într-un alt serviciu pentru protecţia copilului de tip rezidenţial. 

 La admiterea în cadrul centrului rezidenţial pentru copilul separat temporar sau definitiv de părinții săi, șeful de centru organizează o întâlnire cu managerul de caz din cadrul D.G.A.S.P.C. Călărași și echipa de specialiști în cadrul căreia este prezentată situaţia copilului. Este întocmit un proces verbal al întâlnirii cu personalul de specialitate la intrarea copilului în centru și o notificare privind desemnarea persoanei de referință pentru copil. Imediat după admitere, este realizat un program de acomodare cu ceilalți copii și personalul de educație cu o durată de minim 2 săptămâni. În funcție de gradul de maturitate și tipul dizabilității și /sau gradul de handicap, copilului îi sunt prezentate principalele reguli de funcționare și organizare ale unității (misiune, ghidul beneficiarului în varianta scrisă / imagini, după caz), sub semnătură, precum și reprezentanților legali ai copilului, după caz.

(2)Criterii de eligibilitate

 

Admiterea în cadrul serviciului social se face pe baza hotărârii Comisiei de Protecție a Copilului Călărași, în cazul în care există acordul părinților, sau a sentinţei civile date de instanţa de judecată în cazul plasamentului în regim de urgență atunci când acordul părinților lipsește.

La admiterea în centru sunt necesare următoarele documente:

  1. a) hotărâre C.P.C Călărași sau sentinţa dată de instanţa de judecată;
  2. b) raportul de evaluare a situaţiei copilului;
  3. c) certificatul și hotărârea de încadrare într-un grad de handicap ;
  4. d) ancheta psiho-socială;
  5. e) declaraţia părinţilor / reprezentantului legal al copilului;
  6. f) certificatul de naştere și C.I. (după caz) al copilului;
  7. g) copie după B.I. (C.I.) al părinţilor;
  8. h) fișa medicală a copilului;
  9. i) acte ale rudelor de până la gradul al IV-lea de rudenie;
  10. j) PIP – conţine obiective generale reale.

La intrarea în centru, fiecărui copil i se întocmeşte o fişă de evaluare de către echipa pluridisciplinară în baza căreia se desemnează nevoile şi programele specifice de terapie și recuperare (tip, frecvenţă etc.) pe care condiţia fizico-psihică a copilului o cere ( medic, asistent social, psiholog, educator, asistent medical, logoped, kinetoterapeut, pedagog de recuperare ).

După prima săptămână de la intrarea în centru a unui copil, coordonatorul organizează o discuţie cu personalul la care poate participa şi managerul de caz pentru o cunoaştere cât mai bună a copilului şi a metodelor de lucru.

La încheierea perioadei de adaptare, coordonatorul de centru împreună cu managerul de caz stabileşte dacă persoana de referinţă nominalizată la intrarea copilului în centru corespunde nevoilor şi preferinţelor copilului. În caz contrar, persoana de referinţă este înlocuită, ţinând cont de concluziile evaluării interne şi de opinia copilului în cauză, în funcţie de gradul său de maturitate.

Reevaluarea măsurii de protecție se realizează periodic - trimestrial în cazul copiilor - astfel: asistentul social înaintează adresa către primăria de domiciliu a familiei beneficiarului pentru efectuarea anchetei sociale, declarația olografă a părinților / reprezentanților legali, adeverința venit și teren agricol, copie acte identitate; în cazul în care nu se cunoaște domiciliul familiei se solicită datele actualizate de la Serviciile Publice de Evidență a Persoanelor Fizice ale fiecărei unități administrativ-teritoriale, după caz.

Responsabilul de caz ( RC ) - asistentul social -  împreună cu managerul de caz  ( MC ) și persoanele implicate întocmesc PIP-ul,ulterior completării procesului verbal de analiză semestrială a PIP-ului și înaintează documentația către C.P.C.Călărași, în cazul copiilor cu hotărâre de plasament emisă de C.P.C. Călărași, respectiv juristului D.G.A.S.P.C. Călărași pentru copiii cu măsură de plasament dată de instanța de judecată. 

(3)Condiții de încetare a serviciilor:

 

  1. a) reintegrarea în familia naturală;
  2. b) integrare în familia lărgită;
  3. c) plasament la asistent maternal profesionist;
  4. d) adopţia internă;
  5. e) integrarea socioprofesională a tinerilor cu vârsta de peste 18 ani care urmează să părăsească sistemul de protecţie a copilului;
  6. f) transferul într-o altă unitate de protecție specială;
  7. g) încetarea de drept a acordării serviciilor (decesul)

 

(4) Drepturile beneficiarilor

 Copiii beneficiari de servicii sociale specializate prestate in cadrul "Centrului Rezidential Pentru Copilul Separat Temporar sau Definitiv de Parintii sai"  au următoarele drepturi:

  1. a) să li se respecte drepturile și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială; Acestea sunt aduse la cunostinta copiilor si personalului sub semnatura si se consemneaza in Registrul de Instruire si Formare Continua a Personalului.
  2. b) să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenția socială care li se aplică, precum si la toate aspectele care intereseaza copilul, opinia copilului consemnadu-se in registrul special destinat acestei actiuni.
  3. c) să li se asigure păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite, la dosarul fiecarui copil existand lista nominala cu persoanele desemnate de catre seful de serviciu care pot avea accesul deplin la informatie.
  4. d) să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate atât timp cât se mențin condițiile care au generat situația de dificultate sau de masura temporara a plasamentului.
  5. e) să fie protejați de lege atât ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exercițiu sau de catre parinti si alte rude pana la gradul 4.
  6. f) să li se garanteze demnitatea, intimitatea și respectarea vieții intime;
  7. g) să participe la evaluarea serviciilor sociale specizlizate acordate in cadrul serviciului.
  8. h) să li se respecte toate drepturile speciale în situația în care sunt copii minori sau copii cu dizabilități.

(5) Obligatii beneficiarilor

Toți copiii beneficiari de servicii sociale specializate prestate în cadrul  "Centrului Rezidențial pentru Copilul Separat Temporar sau Definitiv de Părinții săi "  au următoarele

obligații :

  1. a) să participe, în raport cu vârsta și posibilitățile lor reale, situația de dependență etc., la procesul de acordare a serviciilor sociale .
  2. b) să respecte prevederile prezentului regulament, dar fără pedepse grele sau punitive la adresa copiilor, fără privarea de hrană sau apă în cazul nerespectării acestor oblogații de către copii.
  1. Beneficiarii serviciilor sociale specializate acordate în "Centrul Maternal" sunt :

(1)Mame cu copii aflaţi în risc de separare de familie şi femei gravide aflate în situaţii de dificultate:

  1. a) mame singure cu copii/gravide care temporar nu au locuinţă şi/sau care se confruntă cu mari probleme financiare, profesionale şi relaţionale;

   - mame cu copii/gravide provenind din familii marginalizate sau dezorganizate incapabile să le ofere nici un fel de suport;

   - mame cu copii/gravide victime ale violenţei domestice

  1. b) cuplu mamă-copil inclus într-un program de restabilire a legăturii familiale, după ce copilul a avut o măsură de protecţie specială.
  2. c) mame minore cu copii/gravide minore aflate în sistemul de protecţie specială a copilului.

        Centrul asigură accesul beneficiarilor, pe o perioadă determinată de maximum 2 ani, la găzduire, îngrijire, educaţie şi servicii de pregătire pentru viaţa independentă, precum şi pentru integrarea/reintegrarea familială şi socio-profesională

 

 

(2)Admiterea beneficiarilor în Centrul Maternal se realizează conform

  1. dispoziţiei conducătorului furnizorului de servicii sociale care administrează centrul, în baza planului de servicii elaborat de serviciul public de asistenţă socială al localităţii pe a cărei rază teritorială îşi are domiciliul/rezidenţa beneficiarul sau la propunerea reprezentanţilor direcţiei generale de asistenţă socială sau protecţie a copilului, denumită în continuare DGASPC ori ai organizaţiilor neguvernamentale, denumite în continuare ONG care au ca obiect de activitate acordarea de servicii sociale în domeniul protecţiei familiei şi copilului.
  1. hotărârii de plasament emisă de comisia pentru protecţia copilului sau de instanţa judecătorească, în cazul în care mama/gravida este minoră, în risc de separare temporară sau definitivă de părinţii săi.

    În cazul gravidei minore care are deja instituită măsură plasamentului sau a plasamentului în regim de urgenţă, situaţia acesteia va fi reevaluată în noul context în vederea transferului în centru printr-o nouă măsură de protecţie. 

Dosarul personal al beneficiarului, care conţine obligatoriu următoarele documente: 

  1. a)cererea beneficiarului; 
  2. b)dispoziţia conducătorului furnizorului de servicii privind admiterea/ieşirea beneficiarului în centru; 
  3. c)după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului sau a instanţei de judecată privind instituirea/încetarea măsurii de protecţie, în copie; 
  4. d)certificatul de naştere al beneficiarului şi cartea de identitate a acestuia, în copie; 
  5. e)certificatul/certificatele de naştere al copilului/ale copiilor, în copie; 
  6. f)după caz, acte de stare civilă ale beneficiarilor, în copie; 
  7. g)contractul de furnizare servicii încheiat intre furnizorul de servicii sociale şi beneficiar; 
  8. h)documentul privind evaluarea iniţială, în baza cărei s-a recomandat admiterea beneficiarului în centru; 
  9. i)programul de acomodare a beneficiarului; 
  10. j)planul individualizat de protecţie, după caz; 
  11. k)fişa de evaluare socială a beneficiarului; 
  12. l)fişa de evaluare medicală a beneficiarului; 
  13. m)fişa de evaluare psihologică a beneficiarului; 
  14. n)fişa de evaluare educaţională a beneficiarului; 
  15. o)rapoartele trimestriale privind evoluţia situaţiei beneficiarilor pe perioada rezidenţei în centru şi a serviciilor acordate; 
  16. p)planul de servicii post rezidenţă; 
  17. alte documente relevante pentru situaţia şi evoluţia beneficiarului.

            Pregătirea părăsirii „Centrului Maternal” are în vedere, în principal:

  1. a) realizarea unei evaluări finale a nevoilor cuplului mamă-copil sau a femeii gravide, în vederea elaborării planului de servicii post-rezidenţiale care să consolideze abilităţile dobândite de beneficiari pe perioada găzduirii în centru;
  2. b) beneficiarii vor fi informaţi cu privire la activităţile şi serviciile planificate şi alte demersuri ce urmează a fi întreprinse;
  3. c) informarea în scris a serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul primăriei localităţii în a cărei rază teritorială va avea domiciliul/rezidenţa beneficiarul după părăsirea centrului, în vederea implementării şi monitorizării planului de servicii post rezidenţiale;
  4. d) realizarea tuturor formalităţilor administrative şi legale pentru părăsirea centrului de către cuplul mamă - copil sau de femeia gravidă.

(3)Condiții de încetare a serviciilor "Centrului Maternal"   :

Încetarea serviciilor se poate face înainte de expirarea perioadei prevăzute în contractul de furnizare de servicii în următoarele situaţii:

  1. a) la solicitarea scrisă a beneficiarului, dacă acesta este persoană adultă;
  2. b) dacă s-au identificat alte soluţii pentru asistarea şi protejarea beneficiarului în alte centre care pot oferi condiţii mai bune;
  3. c) încălcarea repetată, de către beneficiarii adulţi, a clauzelor contractului de furnizare de servicii, precum şi a regulamentelor interne. În cazul situaţiei prevăzută la litera c), managerul de caz trebuie să evalueze situaţia de pericol iminent pentru copil/copii şi, după caz, să propună luarea unei măsuri de protecţie specială, conform legii.

(4)  Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în cadrul "Centrului Maternal"  au următoarele drepturi:

  1. să li se respecte drepturile și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;
  2. să participe la procesul de luare a deciziilor în acordarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;
  3. să li se asigure păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite;
  4. să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate atât timp cât se mențin condițiile care au generat situația de dificultate a cuplului mama-copil / copii
  5. să fie protejați de lege atât ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exercițiu;
  6. să li se garanteze demnitatea, intimitatea și respectarea vieții intime;
  7. să participe la evaluarea serviciilor sociale specializate acordate si se consemneaza pe baza de semnatura in registrul special cu provire la diseminrea ROF-ului unitatii de ocrotire.
  8. să li se respecte toate drepturile speciale în situația în care sunt copii sau persoane adulte cu dizabilități.

(5)Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în cadrul serviciului social "Centrul Maternal"  au următoarele obligații:

  1. să participe, în raport cu vârsta, situația de dependență etc., la procesul de furnizare si acordare a serviciilor sociale;
  2. să respecte prevederile prezentului regulament.

 

Art.7. Activități și funcții

  1. Principalele funcții ale serviciului social "Centrul Rezidential pentru Copilul Separat Temporar sau Definitv de Parintii sai " sunt următoarele:
  2. a)de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarele activități:
  3. gazduire
  4. ingrijire personala specializata
  5. supraveghere si insotire permanenta
  6. asistenta medicala de specialitate
  7. asigurarea hranei
  8. asistenta sociala
  9. asistenţă psihologică, consiliere psihoeducaţională şi sprijin emoţional;
  10. 8. activităţi de abilitare şi reabilitare;
  11. terapie ocupaţională, ludoterapie;
  12. activităţi pentru formarea deprinderilor de viaţa independentă.

           

  1. b)de informare a beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor:
  2. pliante informative pe suport hartie si electronic
  3. activitati anuale de promovare in comunitate a serviciilor sociale specializate acordate
  4. elaborarea de rapoarte de activitate anuale
  5. c)de promovare a drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor copilului si ale omului în general, precum și de prevenire a situațiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activități:
    1. activitati informative in comunitate cu tema protectia si promovarea drepturilor copilului
    2. respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului in conformitate cu legea 272 / 2004 privind promovarea si protectia drepturilor copilului
    3. d)de asigurare a calității serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activități:
    4. elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor – interviuri, chestionare.
    5. realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate;
    6. terapiile de recuperare desfasurate cu copiii
    7. e)de administrare a resurselor financiare, materiale și umane ale centrului prin realizarea următoarelor activități:
    8. cazarmament si hrana
    9. plata utilitatilor
    10. salariile personalului
  1. Principalele funcții ale serviciului social "Centrul Maternal" sunt următoarele:
  2. a)de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarele activități:
  3. gazduire
  4. ingrijire personala specializata
  5. supraveghere si insotire permanenta
  6. asistenta medicala de specialitate
  7. asigurarea hranei
  8. asistenta sociala
  9. activitati de recreere si socializare
  10. scolarizare
  11. identificarea unui loc de munca
  12. b)de informare a beneficiarilor, potențialilor beneficiari, autorităților publice și publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor:
  13. Pliante informative pe suport hartie si electronic
  14. activitati de promovare in comunitate a serviciilor sociale specializate
  15. elaborarea de rapoarte de activitate anuale
  1. de promovare a drepturilor beneficiarilor și a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor copilului si ale omului în general, precum și de prevenire a situațiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activități:
    1. Activitati informative in comunitate cu tema protectia si promovarea drepturilor copilului, conforme cu legislatia in vigoare
    2. Respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului
  2. de asigurare a calității serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activități:
    1. elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor – intreviuri, chestionare
    2. realizarea de evaluări anuale ale serviciilor sociale specializate acordate
  3. de administrare a resurselor financiare, materiale și umane ale centrului prin realizarea următoarelor activități:
  4. cazarmament si hrana
  5. plata utilitatilor
  6. salariile personalului

Art.  8.  Structura organizatorică, numărul de posturi și categoriile de personal

  1. AServiciul social "Centrul Rezidential pentru Copilul Separat Temporar sau Definitiv de Parintii sai " funcționează cu un număr de 39 din 40 de numar maxim de personal din care:
  2. a)personal de conducere: șef de centru -1
  3. b)personal de specialitate terapeutica, de îngrijire, asistență sociala si medicala - 30
  4. c) personal administrativ – 8
  5. e)voluntari – 0.

 Structura organizatorică, numărul de posturi și categoriile de personal care funcționează în cadrul centrului se aprobă prin  hotărâre a Consiliului Judetean Calarasi.

 Personalul de specialitate reprezintă cel putin 60% din totalul personalului.

 Încadrarea personalului se realizează cu respectarea numărului maxim de posturi prevăzut în statul de funcții aprobat.

  Raportul angajat/beneficiar este de 1-1

  1. „Serviciul social "Centrul Maternal " funcționează cu un număr de 10 din 11 numar maxim de personal, din care :
  2. a)personal de specialitate, de îngrijire și asistență medicala - 6
  3. d)personal administrativ - 4

 Structura organizatorică, numărul de posturi și categoriile de personal care funcționează în cadrul centrului se aprobă prin hotărâre a Consiliului Judetean Calarasi

 Personalul de specialitate reprezintă 60% din totalul personalului.  

 Încadrarea personalului se realizează cu respectarea numărului maxim de posturi prevăzut în statul de funcții aprobat.

 Numărul maxim de posturi pentru funcții de conducere este: un post pentru șeful de centru și, după caz, un post pentru coordonatorul personalului de specialitate.

 Raportul angajat/beneficiar este de 1- 0,8.

Art. 9.  Personalul de conducere

                  Personalul de conducere este format din șef centru.

                  Atribuțiile șefului  de centru sunt:

  1. a) asigura coordonarea, îndrumarea și controlul activităților desfășurate de personalul serviciilor sociale și propune organului competent sancțiuni disciplinare pentru salariații care nu își îndeplinesc în mod corespunzător atribuțiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;
  2. b) elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor și întocmește informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;
  3. c) propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire și perfecționare;
  4. d) colaborează cu alte centre/alți furnizori de servicii sociale și/sau alte structuri ale societății civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătățirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calității serviciilor, precum și pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor beneficiare;
  5. e) întocmește raportul anual de activitate;
  6. f) asigură buna desfățurare a raporturilor de muncă dintre angajajii serviciului;
  7. g) propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice și a numărului de personal;
  8. desfasoara activitati pentru promovarea imaginii centrului in comunitate;
  9. ia in considerare si analizeaza orice sesizare care ii este adresata, referitoare la incalcari ale drepturilor beneficiarilor in cadrul CSC Oltenita pe care il conduce;
  10. raspunde de calitatea activitatilor desfasurate de personalul din cadrul serviciului si dispune, in limita competentei, masuri de organizare care sa conduca la imbunatatirea acestor activitati sau, dupa caz, formuleaza propuneri in acest sens;
  11. organizeaza activitatea personalului si asigura respectarea timpului de lucru si a regulamentului de organizare si functionare;
  12. reprezinta CSC Oltenita in relatiile cu furnizorul de servicii sociale si, dupa caz, cu autoritatile si institutiile publice, cu persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate, precum in justitie;
  13. asigura comunicarea si colaborarea permanenta cu serviciul public de asistenta sociala de la nivelul primariei si de la nivel judetean, cu unitatile scolare la care sunt inscrisi beneficiarii, CJRAE, cu alte institutii publice locale si organizatii ale societatii civile active in comunitate, in folosul beneficiarilor;
  14. propune sanctiuni, in conditiile legii;
  15. asigura indeplinirea masurilor de aducere la cunostinta atat personalului, cat si beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare si functionare;
  16. asigura incheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;
  17. alte atributii prevazute in standardul minim de calitate aplicabil serviciilor sociale din structura CSC. Oltenita

          Functiile de conducere se ocupa prin concurs sau, dupa caz, examen, in conditiile legii.

           Candidatii pentru ocuparea functiei de conducere trebuie sa fie absolventi cu diploma de invatamant superior in domeniul psihologiei, asistenta sociala si sociologie, cu vechime de minimum 2 ani in domeniul serviciilor sociale, sau absolventi cu diploma de licenta ai invatamantului superior in domeniul juridic, medical si al stiintelor administrative, cu experienta de minimum 5 ani in domeniul serviciilor sociale.

           Sanctionarea disciplinara sau eliberarea din functie a conducatorului institutiei se face in conditiile legii.

Art. 10. Personalul de specialitate de ingrijire si asistenta.

  1. Personal de specialitate :

Personalul de specialitate este format din:

  1. Medic pediatru – cod COR 221201
  2. Medic neuropsihiatru – cod COR 226907
  3. Asistent social – cod COR 263501
  4. Psiholog – cod COR 263402
  5. Logoped – cod COR 226603
  6. Kinetoterapeut – cod COR 226405
  7. Masseur – cod COR 325501
  8. Pedagog de recuperare – cod COR 235205
  9. Educator specializat – cod COR 531203
  10. Asistent medical generalist – cod COR 222101
  11. Supraveghetor de noapte – cod COR 532907
  12. Infirmier – cod COR 532103
  • Atributii generale ale personalului de specialitate:
  • asigura derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale specializate cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile ( SMO prezente ) si a prezentului regulament;
  • colaboreaza cu specialisti din alte centre in vederea solutionarii cazurilor; identificarii de resurse etc.;
  • monitorizeaza respectarea standardelor minime de calitate;
  • sesizeaza conducerii CSC Oltenita, situatii care pun in pericol siguranta beneficiarului, situatii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament etc.;
  • intocmeste rapoarte periodice cu privire la activitatea derulata;
  • face propuneri de imbunatatire a activitatii in vederea cresterii calitatii serviciului si respectarii legislatiei;
  • alte atributii prevazute in standardul minim de calitate aplicabil;
  • personalul de specialitate respecta procedurile in vigoare.

Atributii si raspunderi ale personalului de specialitate, pe specialitati:

  1. Medicul pediatru.
  2. participa alaturi de specialistii complexului la elaborarea strategiilor de evaluare, terapie si recuperare a fiecarui copil;
  3. asigura interventie personalizata, conform proiectului personalizat al fiecarui copil in vederea respectarii si afirmarii personalitatii copilului;
  4. efectueaza examenul clinic general pentru copii la internarea in centru;
  5. stabileste diagnosticul, tratamentul sau masurile ce se impun din punct de vedere medical pentru copiii cu handicap institutionalizati;
  6. asigura prin colaborare examinarea medicala de specialitate necesara copiilor din centru, efectuarea analizelor de laborator si a altor investigatii;
  7. verifica respectarea tratamentului prescris;
  8. raspunde de activitatea de imunizare activa a copiilor din centru conform agendei M.S.F.;
  9. declara si verifica izolarea bolilor infecto-contagioase, conform reglementarilor in vigoare; raspunde de asigurarea izolarii copiilor infecto-contagiosi din centru;
  10. aproba meniul zilnic si verifica calitatea si cantitatea hranei servite copiilor conform normativelor in vigoare;
  11. raspunde de indeplinirea conditiilor de functionare igienico-sanitare a centrului si modul de realizare a dezinfectiei si dezinsectiei;
  1. Medicul neuropsihiatru
  2. participa alaturi de specialistii complexului la elaborarea strategiilor de evaluare, terapie si recuperare a fiecarui copil;
  3. asigura interventie personalizata, conform proiectului personalizat al fiecarui copil in vederea respectarii si afirmarii personalitatii copilului;
  4. efectueaza examenul clinic general pentru copii la internarea in centru;
  5. stabileste diagnosticul, tratamentul sau masurile ce se impun din punct de vedere medical pentru copiii cu handicap institutionalizati;
  6. asigura prin colaborare examinarea medicala de specialitate necesara copiilor din centru, efectuarea analizelor de laborator si a altor investigatii;
  7. verifica respectarea tratamentului prescris;
  1. Asistentul social
  1. este responsabil cu pastrarea dosarului social pentru fiecare beneficiar din cadrul centrului, asigura completarea acestuia cu documentele necesare, verifica valabilitatea documentelor si realizeaza opisarea acestora; asigura confidentialitatea datelor, conform legii;
  2. tine evidenta beneficiarilor in cartea de imobil si in registrul de intrari-iesiri, realizeaza raportari, situatii statistice privind beneficiarii si activitatea centrului; realizeaza notificarile evenimentelor deosebite;
  3. colaboreaza cu echipa multidisciplinara a serviciului, cu managerii de caz si alti specialitti din cadrul DGASPC Calarasi si ai altor servicii sociale partenere;
  4. intreprinde demersurile necesare in vederea eliberarii documentelor de identitate ale copiilor si le gestioneaza;
  5. desfasoara activitati de consiliere sociala si sprijin pentru copii, familie, alte persoane fata de care care acestia au dezvoltate relatii de atasament, in vederea integrarii familiale, sociale si/sau socio-profesionale a beneficiarilor; tine evidenja mentinerii legaturii cu parintii/rudele/alte persoane fata de care copilui a dezvoltat legaturi de atasament, completeaza registrul de vizite, faciliteaza mentinerea acestor legaturi, mediaza relatiile dintre vizitatori si copil si asigura desfasurarea vizitelor intr-un cadru corespunzator;
  6. face parte din echipa pluridisciplinara, elaboreaza si implementeaza impreuna cu aceasta PIS, realizeaza si transmite periodic managerului de caz rapoartele de implementare a PIS pentru mentinerea legaturilor cu familia; participa la activitatile desfasurate cu beneficiarii centrului pe linie socio-educativa.
  1. Psiholog
  1. participa alaturi de specialistii centrului la elaborarea strategiilor de evaluare si recuperare a fiecarui copil, si cu ceilalti angajati in scopul unei bune derulari a acestora, respectand principiul “lucru in echipa”;
  2. studiaza dosarul copilului si cunoaste motivul plasamentului in centru al fiecarui copil, date despre familie, influente psiho-sociale si morale ce s-au exercitat asupra lor; efectueaza evaluarea psihologica pentru fiecare beneficiar din serviciul rezidential, completeaza fisa psihologica, intocmind portofoliui pentru fiecare copil;
  3. realizeaza evaluarea psihopedagogica in vederea psihodiagnosticarii si a observarii evolutive a beneficiarilor din centru; asigura consilierea psihologica individuala si de grup a beneficiarilor, pe baza nevoilor si problemelor indentiflcate, intocmind fise de consiliere a acestora; realizeaza consilierea parintilor biologici ai copilului, in vederea refacerii si mentinerii relatiei copilului cu parintii, a reintegrarii copilului in familie;
  4. contribuie la mentinerea relatiei copil-familie biologica, acordand consiliere de specialitate ambelor parti si actionand pentru mentinerea copilului in familie;
  5. contribuie la imbunatatirea permanenta a relatiilor dintre beneficiari, beneficiari- personal, beneficiari - personal- conducere (in functie de gradul si tipul de handicap, pentru beneficiari).
  6. initiaza si stimuleaza activitati terapeutice si ludice de grup (dupa caz, in functie de preferintele copiilor), impreuna cu ceilalti specialisti, in care sa fie implicati copii cu dizabilitati, a caror stare fizica si psihica le permite participarea
  7. sprijina activitatea specialistilor complexului.
  8. cunoaste particularitatile psiho-somatice ale copiilor aflati in programul terapeutic
  9. colaboreaza cu educatorii din serviciul rezidential, organizand programe instructiv-educative si de recuperare pentru beneficiari, supervizeaza educatorii in intocmirea dosarului pe probleme de educatie a fiecarui beneficiar si privind formarea deprinderilor de viata independenta; este implicat in mod direct si activ in elaborarea PIS-urilor pentru dezvoltarea deprinderilor de viata independenta, recreere- socializare si educatie informala /nonformala;
  10. intocmeste impreuna cu specialistii centrului fisa fiecarui copil stabilind strategiile de dezvoltare, activitate care se desfasoara in cadrul sedintelor saptamanale;
  1. Logoped
  2. participa alaturi de specialistii complexului la elaborarea strategiilor de evaluare, terapie si recuperare a fiecarui copil;
  3. desfăşoară activităţi de îndrumare logopedică a educatorilor / instructorilor de educaţie cu privire la activitatea de intervenţie logopedică, prin: acţiuni de informare şi consiliere logopedică în centru; acţiuni de îndrumare/consiliere logopedică a educatorilor / /instructorilor de educaţie, pentru corectarea tulburărilor uşoare de limbaj; dezbateri tematice privind importanţa consolidării limbajului în procesul dezvoltării generale a copilului pentru integrarea şcolara şi socială optimă;
  1. initiaza si stimuleaza activitati terapeutice si ludice de grup (dupa caz, in functie de preferintele copiilor), impreuna cu ceilalti specialisti, in care sa fie implicati copii cu dizabilitati, a caror stare fizica si psihica le permite participarea
  2. acorda beneficiarilor interventie logopedica, de la data intrarii in programele de recuperare   si  pe  tot parcursul prezentei acestora  in programele de recuperare ale C.S.C. Oltenita
  3. se preocupa de dezvoltarea abilitatilor de comunicare a copiilor care se afla in centru;
  4. investigheaza posibilitatile si nivelul de dezvoltare a limbajului subiectului pentru a stabili nevoile de recuperare complexa;
  5. stabileste orarul de recuperare a copiilor coroborat cu programul celorlalti specialisti din centru; participa la realizarea PIS-ului;
  6. alcatuieste planul de evaluare, precizand: obiectivele PIS-ului, mijloacele de evaluare specifice, resursele folosite si timpul alocat fiecarei operatiuni;
  7. face parte din echipa pluridisciplinara a complexului;

 

  1. Kinetoterapeut
    1. cunoaste particularitatile psiho-somatice ale copiilor aflati in ocrotire, respecta programul de lucru si foloseste timpul aferent activitatii de kinetoterapie si alte activitati propuse conform programului si terapiilor efectuate in cadrul complexului;
    2. efectueaza evaluarea primara si permanenta a copilului, in cadrul activitatii echipei pluridisciplinare, indruma activitatea de la module, in sensul urmaririi aplicarii planului de interventie stabilit de echipa pluridisciplinara, din care face parte;
    3. alcatuieste programul de recuperare pentru perioada specifica planului individualizat de interventie; alcatuieste programul de lucru in sala de terapie, precum si in cadrul sedintelor interdisciplinare si de consiliere a educatorilor;
    4. preia copilul programat pentru terapie individuala, din modul sau spatial de joaca, de la educator, iar dupa sedinta de terapie il readuce, pentru a-l preda educatorului, cu aceasta ocazie instruieste educatorul de tura asupra metodelor de interventie (pozitii, exercitii si masuri ce se pot lua la nivel de modul); organizeaza activitatea de joaca in aer liber si alcatuieste un program pentru fiecare tip de activitate, instruind in acest sens si personalul de pe module;
  1. Maseur
    1. cunoaste particularitatile psiho-somatice ale copiilor aflati in ocrotire, respecta programul de lucru si foloseste timpul afectat pentru activitatea de kinetoterapie si alte activitati propuse conform programului si terapiilor efectuate in cadrul complexului;
    2. efectueaza evaluarea primara si permanenta a copilului, in cadrul activitatii echipei pluridisciplinare, indruma activitatea de la module, in sensul urmaririi aplicarii planului de interventie stabilit de echipa pluridisciplinara, din care face parte;
    3. alcatuieste programul recuperatoriu pentru perioada specifica planului individualizat de interventie; alcatuieste programul de lucru in sala de terapie, precum si in cadrul sedintelor interdisciplinare si de consigliere a educatorilor si parintilor;
    4. preia copilul programat pentru terapie individuala, din modul sau spatial de joaca, de la educator, iar dupa sedinta de terapie il readuce, pentru a-l preda educatorului, cu aceasta ocazie instruieste educatorul de tura asupra metodelor de interventie (pozitii, exercitii si masuri ce se pot lua la nivel de modul); organizeaza activitatea de joaca in aer liber si alcatuieste un program pentru fiecare tip de activitate, instruind in acest sens si personalul de pe module;

 

  1. Pedagog de recuperare
  2. participa alaturi de specialistii complexului la elaborarea strategiilor de evaluare, terapie si recuperare a fiecarui copil;
  3. asigura o interventie personalizata conform PIS-ului al fiecarui copil in vederea respectarii si afirmarii personalitatii copilului;
  4. participa la intalnirile organizate de seful de centru cu managerul de caz de la D.G.A.S.P.C. in scopul analizarii situatiei copilului si cunoaste procedurile de colaborare cu managerul de caz si alti specialisti.
  5. este desemnat persoana de referinta pentru copil/tanar si intocmeste programul de acomodare, cu sprijinul specialistilor din institutie;
  6. efectueaza cu copilul/tanarul cu nevoi speciale exercitiile stabilite de catre specialistii centrului pe baza evaluarii periodice a copilului/tanarului cu nevoi speciale astfel incât copilul/tanarul cu nevoi speciale sa-si continue dezvoltarea.
  7. participa, impreuna cu personalul de specialitate din cadrul institutiei, la elaborarea PIS nevoile de recreere si socializare, PIS dezvoltarea deprinderilor de viata independenta;
  8. participa la amenajarea spatiului de locuit, actionand pentru personalizarea lui si, in functie de tipul si gradul de handicap, implica pe copii/tineri in aceasta activitate, tinand cont de preferintele lor;
  9. supravegheaza prezenta in unitate a copiilor incredintati si stabileste masurile, conform procedurilor existente, pentru aducerea acestora în institutie atunci când o parasesc;

 

  1. Educator specializat
  1. participa alaturi de specialistii complexului la elaborarea strategiilor de evaluare, terapie si recuperare a fiecarui copil;
  2. asigura o interventie personalizata conform PIS-ului al fiecarui copil in vederea respectarii si afirmarii personalitatii copilului;
  3. participa la intalnirile organizate de seful de centru cu managerul de caz de la D.G.A.S.P.C. in scopul analizarii situatiei copilului si cunoaste procedurile de colaborare cu managerul de caz si alti specialisti.
  4. este desemnat persoana de referinta pentru copil/tanar si intocmeste programul de acomodare, cu sprijinul specialistilor din institutie;
  5. efectueaza cu copilul/tanarul cu nevoi speciale exercitiile stabilite de catre specialistii centrului pe baza evaluarii periodice a copilului/tanarului cu nevoi speciale astfel incât copilul/tanarul cu nevoi speciale sa-si continue dezvoltarea.
  6. pentru cazurile rezidentilor scolarizati, aflati in modulul unde isi desfasoara activitatea, mentine permanent legatura cu scoala, educatorii, invatatorii si profesorii devenind un partener in instruirea si educarea copiilor/tinerilor, efectueaza vizite regulate la scoala pentru a discuta situatia fiecarui copil.
  7. ajuta copilul sa dezvolte relatii pozitive cu ceilalti : cu parintii, cu copiii din institutie si din unitatea de învatamânt frecventata, cu personalul din institutie si alti profesionisti implicati în derularea PIP;
  8. incurajeaza copiii sa-si exprime opiniile cu privire la toate aspectele care-i privesc, inclusiv ale vietii cotidiene din institutie.
  9. cunoaste particularitatile de varsta, diferentele individuale de conduita si istoricul copiilor de la grupa astfel încat sa poata stabili o comunicare si o relationare adecvata cu acestia;
  10. colaboreaza cu personalul de specialitate in dezvoltarea si mentinerea legaturilor familiale ale copilului/tanarului;
  11. Asigura supravegherea permanenta a copiilor/tinerilor (conform programului de lucru stabilit prin Regulamentul de ordine interioară);
  1. Asistent medical generalist
  2. Colaboreaza cu medicul de familie, medicii specialsti din unitatile sanitare, respecta indicatiile acestora cu privire la efectuarea tratamentului, recoltarea probelor biologice, aplicarea dietelor alimentare si asigurarea igienei beneficiarilor;
  3. Evalueaza si supravegheaza starea de sanatate a copiilor si ia masurile care se impun, in limita competentei, informand despre masurile luate; efectueaza controlul epidemiologic al beneficiarilor la admiterea in centru, la revenirea acestora din familii dupa invoiri si dupa externarea din unitatile sanitare unde au urmat tratamente specifice;
  4. Administreaza medicatia beneficiarilor, conform prescriptiilor medicale (tratament acut, subacut si cronic); raspunde de gestiunea aparatului de urgenta, tine evidenta stocurilor de medicamente conform baremului afisat, completeaza la zi stocurile epuizate; respecta normele de securitate, manipulare si descarcare a medicamentelor cu regim special (toxice, psihotrope, stupefiante, etc.);
  5. Asigura activitati de consiliere privind educatia pentru sanatate, in domenii de interes pentru beneficiari; acorda prim ajutor in situatii de urgenta, apeleaza serviciul de urgenta 112 in caz de urgenta medicala/anunta medicul;
  6. Face parte din echipa pluridisciplinara, elaboreaza si implementeaza PIS pentru sanatate; realizeaza si transmite periodic managerului de caz rapoartele de implementare a PIS pentru sanatate si completeaza la zi registrele medicale existente in cabinetul medical.
  1. Supraveghetor de noapte
  2. monitorizează respectarea standardelor minime de calitate şi respectă atribuţiile prevăzute în fişa postului:
  3. isi desfasoara activitatea pe timpul noptii, conform programului de lucru afişat, asigurând responsabil supravegherea tuturor copiilor/tinerilor pe care-i are in grija; la nevoie, în situaţii limită, poate activa si pe timpul zilei, functie de problemele ivite;
  4. predarea şi preluarea turei se face atât scris, cât şi verbal, informându-se complet asupra stării  de sănătate şi integrirtate psiho-fizică a rezidenţilor  şi consemnând în raportul de tură toate problemele ce necesită o atenţie deosebită; îşi organizează activitatea acordând atenţie sporită nevoilor identificate, astfel încât să existe un control absolut al problemelor ivite(situaţii de agitaţie psihomotorie, insomnii, tulburări de deglutiţie şi alimentare diverse, diureză, fugă, tratament deosebit, etc)
  5. supraveghează , îndrumă sau intervine  personal pentru efectuarea sau menţinerea igienei corporale şi vestimentare a rezidenţilor, inclusiv în efectuarea băii de seara, ori de câte ori este nevoie pe perioada nopţii şi obligatoriu, dimineaţa înainte de predarea turei ; intervine alături de educatori pentru asigurarea igienei unghiilor, părului, urechilor – prin tăiere-tu66ndere-curăţare,  periodic ;  în acest sens, răspunde de igiena personală a rezidenţilor, pe perioada turei ;
  6. supraveghează somnul rezidenţilor, notează şi transmite eventualele tulburări de somn pe care le identifică (insomnii prelungite, somn întrerupt, dificultatea de a adormi ; apneea de somn)  şi caracteristicile lor (durata, frecvenţa, intensitate) ;
  7. solicită sprijinul asistentei medicale în suspiciuni de alterare a stării de sănătate ale rezidenţilor şi/sau în orice  alte situaţii ce impun intervenţii de urgenţă , inclusiv auto-heteroagresiuni, agitaţie extremă, instabilitate emoţională, etc. – pentru care    consideră că are nevoie de ajutor ;
  1. Infirmier

 

  1. efectueaza zilnic curatenia, in conditii corespunzatoare in intreaga cladire (birouri, module, grupuri sanitare, coridoare, oficiile scarilor, mobilier, ferestre, curte exterioara, magazii);
  1. efectueaza dezinfectia si deratizarea tuturor incaperilor, respectand concentratiile stabilite;
  2. asigura curatenia aparatelor de joaca, din spatiile de joacă din curtea institutiei si din interior;
  3. asigura curatenia in toata incinta institutiei;
  4. impreuna cu educatorul / supraveghetorul, asterne si aranjeaza paturile copiilor la culcare şi trezire (pentru acei beneficiari care nu au abilitatile necesare pentru acest fapt).
  5. supravegheaza copiii în lipsa unuia dintre cei doi educatori /supraveghetor noapte si raspunde de securitatea acestora (impreuna cu celalalt educator).
  6. Participa activ la igienizarea zilnica si baia generala a copiilor, colaborand si ajutand educatorii si supraveghetorii de noapte;
  7. Participa activ la servirea meselor principale ale copiilor, colaborand si ajutand educatorii la nevoie. 
  1. Personalul administrativ, gospodarie, intretinere-reparatii si deservire
  • Personalul administrativ asigura activitatile auxiliare serviciului social: aprovizionare, mentenanta, achizitii etc. Personalul administrativ este format din:
  1. Sofer – cod COR 832201
  2. Bucatar – cod COR 512001
  3. Muncitor calificat (paza si intrenere) – cod COR 912103
  4. Spalatoreasa – cod COR 912103
  • Atributiile si raspunderile personalului administrativ, gospodarie, intretinere-reparatii, deservire
  1. Sofer
  1. ingrijeste si raspunde de buna functionare a autoturismului din dotare;
  2. efectueaza reparatiile de intretinere curente ale autoturismului si solicita, prin referat, asigurarea de asistenta tehnica de specialitate (revizii tehnice, service, etc);
  3. curata si intretine autoturismul atat in exterior cat si in interior;
  4. respecta locul de parcare stabilit (sediul unitatii);
  5. zilnic, solicita foaie de parcurs, pe care o completeaza corect si complet, avand confirmata fiecare cursa efectuata;
  6. transporta beneficiarii Centrului maternal insotiti de educatorul de serviciu/ asistentul social/ asistentul medical, in situatii care impun deplasari la medic sau la scoala, etc.
  1. Muncitor calificat - Bucatar
  1. participa la intocmirea meniului zilnic si preia alimentele scoase din magazie pentru prepararea meniurilor zilnice, verifica calitatea si cantitatea lor si raspunde de introducerea lor in totalitate la prepararea hranei pentru beneficiari;
  2. prepara hrana in conformitate cu meniul indicat in listele de alimente, raspunzand de calitatea si cantitatea acesteia.
  3. portioneaza hrana beneficiarilor si raspunde de respectarea cantitatii de hrana pentru fiecare portie distribuita beneficiarilor conform gramajului indicat in lista de alimente;
  4. pastreaza probe de mancare pentru fiecare meniu gatit zilnic conform normelor in vigoare si completeaza termograma frigiderelor;
  5. pastreaza in bune conditii toate bunurile materiale si raspunde de evidenta lor;
  1. Muncitor calificat - paza si intretinere
  1. asigura si raspunde de buna functionare a instalatiilor de incalzire, instalatiilor electrice, instalatiilor sanitare si de alimentare cu apa;
  2. executa reparatii curente si lucrarile de intretinere necesare acestor instalatii;
  3. efectueaza lucrari de intretinere si reparatii curente la cladirile institutiei (inclusiv zugravit, vopsit tamplarie, lucrari de intretinerea curtii, etc.);
  4. zilnic, la intrarea in tura, verifica starea instalatiilor, incaperilor centrului si aduce la cunostinta sefului de centru defectiunile descoperite, in vederea rezolvarii lor;

Spalatoreasa

 

  1. Respecta circuitul separat al rufelor murdare de cel al rufelor curate.
  2. Respecta fazele spalarii rufelor :
  3. Raspunde de aspectul echipamentului, cazarmamentului si al celorlalte rufe spalate, deci de calitatea spalarii.
  4. Manevreaza cu atentie masinile din dotare, le mentine in perfecta stare de igiena si anunta orice defectiune aparuta.
  5. Preia, cu semnatura, de la educator echipamentul si lenjeriile de pat murdare si preda educatorului, sub semnatura, echipamentul si lenjeriile curate.
  6. Pastreaza in bune conditii toate bunurile materiale din dotarea spalatoriei si raspunde de evidenta si buna lor funcionare.

 

Art. 11 Finantarea Complexului de Servicii Comunitare Oltenita .

  • In estimarea bugetului de venituri si cheltuieli, Complexul de Servicii Comunitare Oltenita are in vedere asigurarea resurselor necesare acordarii serviciilor sociale specializate cel putin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile.
  • Finantarea cheltuielilor CSC Oltenita se asigura, in condtiile legii, din urmatoarele surse :
  1. bugetul local al judetului
  2. bugetul de stat
  3. donatii, sponsorizari sau alte contributii din partea persoanelor fizice ori juridice din tara si din strainatate
  4. fonduri externe rambursabile si nerambursabile
  5. alte surse de finantare, in conformitate cu legislatia in vigoare

Art. 12  Dispozitii finale.

  • Complexul de Servicii Comunitare Oltenita ( C.S.C. ), are stampila de forma dreptunghiulara cu urmatorul continut: Consiliul Judetean Calarasi - Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului - Complexul de Servicii Comunitare Oltenita.
  • C.S.C. Oltenita are o stampila care se afla la seful unitatii.
  • Stampila se aplica numai pe semnatura sefului centrului sau loctiitorului desemnat de acesta si aprobat de conducerea DGASPC.
  • Prevederile prezentului regulament, vor fi aduse la cunostinta beneficiarilor, in situatia cand acestia au discemamantul necesar,sub semnatura, si se consemneaza in registrul de informare si consigliere a beneficiarelor, cat si personalului unitatii pe baza de semnatura, avand obligatia de a-1 cunoaste si de a-1 aplica intocmai.
  • Prezentul regulament se completeaza de drept cu actele normative in vigoare sau se modifica cu prevederile legislatiei in vigoare care reglementeaza acest domeniu de activitate si se aproba prin hotarare a Consiliului Judetean Calarasi.

Centre DGASPC

  • All
  • Calarasi
  • Ciocanesti
  • Faurei
  • Oltenita
  • Perisoru
  • Plataresti
  • Ulmu

Despre

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Aboneaza-te

Regulament (UE) nr.679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatia acestor date si de abrograre a Directivei 95/46/CE.

Responsabilul cu protectia datelor :

Anna-Maria Stamate

email:Responsabildate@dgaspc-cl.ro

Telefon:0734.002.949

Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.

"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).